Ik heb: deze router, als het goed is kan ik deze gebruiken als webserver, ik log in op het ip van de router (192.168.*.*) en ga naar usb->internet server, dan krijg ik dit: dit is (volgensmij) goed, dus ik klik op "Ok", dan krijg ik deze melding: HTTP server did not receive required data from the last page.

Wat doe ik verkeerd ?

mvg Joost.
Wat heb je allemaal ingesteld in je router en wat welke webserver gebruik je? En wat heb je hier ingesteld?
Heb niets gedaan, alleen op dat knopje geklikt (mijn mac zit er wel draadloos aan vast met mamp pro..).

Moet ik ook iets op de router installeren dan ?

Het is btw niet echt een "webserver", het is gewoon een mac die aanstaat als ik hem gebruik..., het is niet zo dat hij echt 24/7 aanstaat etc..

mvg Joost
Is dat een interne FTP / HTTP server op die router dan? Beetje vaag, daar is een router niet voor bedoeld zou je zeggen..

Dit staat er op die website:

"De ExperiaBOX beschikt over een geïntegreerde webserver. Deze maakt het mogelijk om je eigen web- of ftp-pagina’s beschikbaar te stellen op het Internet. De webserver wordt geïnstalleerd op een USB-harddisk of ander USB opslagmedium. Het bereiken van de webserver geschiedt via het Internet als elke andere internetpagina. De Internetgebruikers krijgen toegang tot jouw webserver door het openbare IP-adres in hun internet-browser in te voeren."

En dat werkt niet? Als je een error krijgt kun je lijkt mij het beste even contact opnemen met support van Siemens. Hoe oud is die router?
Heb niets gedaan, alleen op dat knopje geklikt.

Ik heb ook bij de router verder niets aangepast, moet ik daar iets aanpassen dan ??

mvg Joost
Je moet er een USB apparaat aanhangen met een opslag medium, waar wil je anders je data vandaan halen? Overigens is dit niet echt een handige server. Geen extra beveiligingsopties, geen databases etc.
Hoe kan ik het via deze mac (met MAMP PRO) doen ??

mvg Joost.

De site ligt er zo nu en dan uit beetje irri...., vandaar late reactie..
Ik weet niet hoe mamp precies werkt maar je kunt hem online gooien, vervolgens moet je in je router/switch poort 80 (standaard) forwarden naar jou IP adres, en vervolgens kun je dan via http://000.000.000.000 (vervang dit door jou externe IP) verbinden naar de server. Wil je een domeinnaam kun je die kopen, je kunt ook een gratis DNS naam halen bij bijv. DynDNS.

Reageren