Hallo,
Ik vroeg me af of er een mogelijk bestaat dat je met het drukken op TAB in een form dat je alleen naar de velden binnen een <form>. kan springen, en dus niet naar buitengelegen formuliervelden en klikbare objecten? (ook niet na het laatste formulier element binnen een <form> )

Dit is dus hetzelfde wat een dialoogvenster in Firefox doet ;)

Hoe kan je zoiets in JS maken?
Geen idee, maar waarom wil je dit? Een gebruiker moet toch zelf bepalen of hij iets met tab doet? Mensen zonder muis zouden dan niet meer kunnen navigeren op je website. Ik weet niet waarom je het dus wilt, maar je kunt dmv tabindexes de volgorde aangeven.
Het gaat om een div-layered-popupsysteem in een bedrijfsapplicatie namelijk. De rest erachter is dan netjes greyd out.
Ik zoek gewoon een logisch oplossing verder, en geen discussie van usuability.
na de laatste tab-index'ed form-element gaat hij gewoon door naar een volgende, en niet naar het begin van een tabindex.
Is er misschien iets met Mootools hiervoor mogelijk oid?
Echt niemand die een idee heeft?
het zou wel makkelijk lijken verder...

(@ Bas: En ja, via een tabbare knop kunnen ze die popup ook verlaten)
De in-actieve forms (laat ik ze zo noemen) alle velden disablen? Dan worden ze niet gepakt in de tab index..
En de 'a href'linkjes, daar bestaat geen disabled voor.
Daar kan je dan toch met mootools er geen link van maken.

Tsja, alles is mogelijk. Maar ik denk dat je dat zelf het beste kunt proberen.
Kijk even naar de UBB-bar van Jelmer. Als ik op de tab druk wordt er een tab ingevoegd in mijn code en spring ik niet naar een ander veld.

Ik weet dat dat niet precies is wat je wil, maar dan zie je wel hoe je de actie van de tab af kunt vangen.

Reageren