Hallo,

Ik heb een berekening gemaakt (met ajax en javascript). De uitkomst hiervan wordt weergegeven in een "span" en in een "hidden field".
Nu is het zo, dat als ik het formulier niet volledig invul en terug (via 'history.back()') ga, dat dan in die span (en hidden field) alleen het basis bedrag te zien is en niet het totaal bedrag.

Ik heb al geprobeert om de waarde uit de hiddenfield te laten weergeven in de span en meteen een (php) sessie te koppelen aan de hiddenfield.
Dit mocht echter niet baten.

Hebben jullie nog tips en/of advies?

mvg,

Dennie Verhoeven
Je kunt dit ook in een cookie opslaan of niet?

Edit: ik zou dit niet doen: browser -> stuurt data -> PHP verwerkt -> stuurt antwoord -> in browser opslaan -> form versturen

Dit is makkelijker denk ik:
browser -> stuurt data -> PHP verwerkt -> stuurt antwoord naar DB -> form versturen -> de rij bijwerken in de database..
Er hoeft geen data opgeslagen te worden, want het wordt gemailt naar de juiste personen.

Het probleem is wanneer er een veld niet ingevuld is op het formulier en ik dan terug ga, dat mijn totaal bedrag ineens weer vervangen is door het basis bedrag (met ajax uit een database gehaald), terwijl de velden (waar extra kosten bij komen kijken) toch ingevuld zijn.
Als je toch al met AJAX werkt, waarom maak je dan niet gewoon via AJAX een check of de velden goed ingevuld zijn en als dat niet is, error terug sturen en velden highlighten, als dat wel is, mailen :)
@ Tommy: Volgens mij snap jij niet goed wat mijn probleem is. Ik probeer het nog even zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Er is al een check, maar als ik dan terug keer op het formulier, veranderd mijn totaalbedrag weer terug naar het basis bedrag.
Dit moet niet gebeuren.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar wat ik zeg, snap je niet. Ik zeg, niet terug gaan, gewoon op de zelfde pagina blijven. Dat is het mooie van AJAX.
Ik snap je wel, alleen dit is al een applicaite die zo door iemand anders gebouwt is. Hij heeft zo er die check in gemaakt en dergelijke.
Aan mij was de taak om de berekening met ajax en javascript een berekening te maken.
Nu ben ik deze bug tegen gekomen.

Is er geen andere manier om dit probleem op te lossen?
Je zou het form nog een keer kunnen includen met de verstuurde data op de check pagina en daar de POST data in laden? Of met een onload nog een keer de check doen via AJAX?
@ tommy : bedankt voor je hulp.

Ik heb het werkend gekregen in firefox (alleen een radiobutton waarde neemt hij nog niet mee). door de functies aan te roepen in de onload van de body.
Alleen in IE doet hij het nog niet.

Ik heb al geprobeerd om te werken met een:
window.observe , document.form.observe en zo.
Echter helpt dit niet.

Wat moet ik doen?

Reageren