Hallo,

Ik ben bezig om een chatbox te maken in PHP, MySQL en Flash. Nou heb ik een site gevonden waar een complete chatbox te downloaden is. Ik heb hem aan de hand van de tutorial geprobeerd na te maken en dat gaat verder goed.

Nu het probleem. Zodra ik de chatbox van die site of degene die ikzelf gemaakt heb upload naar mijn lycos account en daar ook mijn codes en wachtwoorden voor phpMyAdmin invoert. Dan doet die het niet. Hij slaat geen berichten op in de database en ik krijg stukken code in het vak met aanwezige bezoekers. Bovendien verdwijnen die bezoekers na verloop van tijd en kan ik ook niet met meerdere personen praten tegelijkertijd. Hetzelfde probleem krijg ik ook als ik de chatbox van de makers op lycos plaatst. Terwijl hun online versie het wel gewoon doet.

Kan iemand mij helpen?
Hun site is: http://www.sephiroth.it/tutorials/flashPHP/flash_chat/page005.php

Onderaan staat de chatbox ingezipt en direct online (die werken dus wel uitstekend).

Mijn chatbox is te vinden op: http://members.lycos.nl/mistermoose/
Bestand chat.swf (Die werkt dus niet)

Ligt dit aan Lycos of ligt dit aan mij. Doe ik iets fout? Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, want ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Overigens net een andere php/flash/mysql script gemaakt en die werkte wel gewoon. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan Lycos want alles werd hier wel gewoon goed opgeslagen in de database (via PHPMyAdmin). Iemand een idee wat ik met mijn chatbox fout doet?
Zonder veel na te denken, is het probleem ter herkennen: Lycos Free, dit is goed voor het begin maar niet voor echte applicaties. Als het goed moet werken zou ik een betaalde provider kiezen (niet Lyocs) kan bij heel veel providers voor 5 euro per maand.
ik ben ook bezig met een soort chatbox maar dan met meer dan alleen een chat en mysql + php is niet het handigste/snelste hiervoor.
je kunt het beste een socket programma gebruiken
(flash met xml) dat gaat super snel ik kon gewoon echte bewegingen van objecten "streamen"
lycos dumpt reclame in het online user ding, dat staat stom :P
Weet iemand misschien een goede site waar ik dat dan beter kan hosten. Zit zelf te denken aan downfire.com maar daar heb ik wat problemen mee om erop te komen.

Iemand anders een idee wat een goede zou zijn?
suggestie: www.funpic.org (o.i.d.)

in ider geval, zie de linkspagina van deze website
kijk bij de links of neem een goedkope betaalde host (b.v. van 1,50 -> SoHosted of HostingDiscounter)

Trouwens ik dacht dat je geen chatboxxen mocht op Tripod vanwege server belasting

Reageren