Hallo ik wil graag wat meer gaan lerren over stylen met css en combenatie met <div> en <P>.
Ik ken de basis van css wel maar <div> echt een positie geven wil nog niet echt lukken.

Ik maak nu nog sites met <table> om alles een plaats te geven, alleen is dit veel werk en zijn de pagina's lang.
Dus wil ik dit in de toekomst gewoon zo veel mogelijk tot zonder <table>
gaan maaken.

Dus mijn vraag weet iemand een goede site waar ik goede info kan vinden! of weet iemand een goed boek kan ook?
Het beste is om het box model te begrijpen, als je dat snapt kun je layouts maken met CSS, daar draait het nl. om.
Mijn advies, nooit meer table werken tenzij je een TABEL in de puurste zin nodig hebt. Oftwel, niet vaak..

Om het box model te begrijpen moet je weten hoe een div (box) zich verhoudt tot de rest. Daarnaast kun je deze divs op meerdere manieren vormgeven.

De meest gebruikte ( en makkelijkste ) is om alles te floaten. Hierdoor pakt deze normaliter de normale flow van de pagina.

Maar ik zou zeggen: duik eens in een paar tutorials. Dan heb je de basis binnen 20 minuten onder de knie.
Hey alle maal bedankt voor jullie suport weet nu ook meteen dat het box model heet wist ik nog niet nu dus wel thxs!

@Robert bedankt voor de url zal zeker daar alles effe goed door nemen.

Veder zijn nieuwe tips altijd welkom, want je bent nooit uitgeleerd ;)
Er valt genoeg te leren over css en hoe alles zich gedraagt.
Ik zal je alvast een ding meegeven. Kijk goed naar het verschil tussen blokelementen en inline elementen.
Een div, p, li, h1-6 zijn bijv blok elementen. Zonder css staan ze altijd onder elkaar en ze nemen de volle breedte in beslag.
Een span, q, a zijn inline elementen. Deze komen zonder css achter elkaar te staan. Ze hebben een breedte aan de hand van de inhoud.

Reageren