Beste allemaal,
ik ben op zoek naar een script waarmee ik een dropdown menu kan maken met child en parent eigenschappen.
Welke worden uitgelezen vanuit een database (mysql).
Ik heb zelf al geprobeerd het te programmeren, maar loop helemaal vast in het scripten van de child menu's.
Is er ergens een bestaand script die dit makkelijk kan...
Wie weet het ? gaarne hoor ik het graag!
Het moet wel een menu zijn waar de diepte niet een max heeft... of een max moet opgeven.
Wat wil je precies? Dat je in de ene dropdown box een parent selecteert en dat je vervolgens in een volgende dropdown box de bijbehorende childs kunt selecteren?
Dan hangt het er natuurlijk maar net vanaf hoe je e.e.a. in je database hebt staan, maar het komt erop neer dat je het id van de parent uit de eerste dropdown box haalt en daarmee vervolgens de childs uit de database ophaalt en in de tweede dropdown box zet.
Bedenk eerst hoe je HTML code eruit moet komen te zien en probeer deze vervolgens te genereren aan de hand van de gegevens die je in je database hebt staan.
Begin er dus zelf aan en als je vast loopt kun je hier natuurlijk altijd terecht met je vragen. Laat dan wel een stukje relevante code zien waar je vast loopt...
ps. De titel 'dropdown menu' is erg misleidend als je inderdaad bovenstaande bedoelt. Dan hebben we het meer over een lijst waarin parents en childs weergegeven worden.
nou simpel gezegd dan het moet gewoon een menutje zijn met uitklap mogelijkheden naar de child objecten... welke dan ook weer child objecten kunnen hebben
dat heb ik dus geprobeert... maar ik wil hem zo maken dat de diepte van de subs niet uitmaakt.. maar daardoor heb je een dynamische functie nodig, welke helemaal genest is...
Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
nou simpel gezegd dan het moet gewoon een menutje zijn met uitklap mogelijkheden naar de child objecten... welke dan ook weer child objecten kunnen hebben
De aanpak blijft hetzelfde: bedenk eerst hoe de HTML code eruit moet komen te zien en probeer deze vervolgens te genereren aan de hand van de gegevens uit je database.
Maar volgens mij heb je nog geen idee hoe de HTML eruit moet komen te zien, dus dat lijkt mij de eerste stap...
Ik neem aan gewoon css dropdowns. Dus hoe blanche zei: een ul. Bij de hover van een li, daar de ul van laten uitklappen.
Mijn advies aan de topicstarter: ga echt niet verder dan 3 niveaus. Dit wordt veel te veel voor de bezoeker.