Ik heb een vraagje, weet niet of het hier thuishoort, maar dit is de enige programmeersite die ik ken en ik denk dat sommigen onder jullie er wel verstand van hebben...
Welke programmeertaal is het meest geschikt als je php/mysql onder de knie hebt, ik zit te denken aan c++/Java.
C++ lijkt me het meest aantrekkelijk. Kun je daar 3D games mee maken? Ik geloof het wel, of ben je dan een andere taal nodig? Echte MMORPG's zoals Maplestory, kunnen die hier ook mee worden gemaakt?
Ik wou hier een boek over kopen, maar moet je dan ook een extra boek nemen die over OpenGL of DirectX gaat? Ik neem aan dat je die erbij nodig bent als je een echte MMORPG wilt leren maken?
Natuurlijk besef ik wel dat je met kleine spelletjes moet beginnen zoals boter kaas en eieren en hoger/lager, maar uiteindelijk is mijn bedoeling een echt spel te ontwerpen, eventueel die door meerdere mensen kan worden gespeeld. Wees niet bang dat ik zoiets in mijn eentje ga maken, ik snap dat dat eeuwen duurt, ik heb wel mensen die kunnen helpen.
Heeft iemand een idee over een boek die je iets leert in deze richting?
465 views