Goede middag allen,
ik ben bezig met het maken van een veilingsite. Nu wil ik dat als men 5 minuten voor het einde van de veiling een bod doet de einddatum / tijd verlengt wordt met 5 minuten. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat??
Ik heb een tabel veiling. Daarin staat een veld "Eind_datum" deze is van het type "datetime" (mysql).
Gaarne hulp
Edit 1:
=====
Ik heb een tutorial hier op de site gevonden en ben al heeeel wat verder. Ik heb de volgende query gemaakt:
mysql_query("UPDATE veiling SET Eind_datum = DATE_FORMAT(Eind_datum, '%Y-%m-%d %H:%i-:%s') + INTERVAL 5 MINUTE WHERE Veiling_id = ".$Veiling);
Deze werkt, maar voegt bij alle biedingen 5 minuten toe aan het einde van de veiling. Ik wil echter dat de query de huidige tijd vergelijkt met de tijd in de database. Wanneer het 5 minuten voor het einde van de veiling is moet er 5 minuten bij de eindtijd opgeteld worden.
Edit 2:
=====
Ik ben eruit!!! het is me gelukt met onderstaande query:
mysql_query("UPDATE veiling SET Date_time = DATE_FORMAT(Date_time, '%Y-%m-%d %H:%i-:%s') + INTERVAL 5 MINUTE WHERE MINUTE(TIMEDIFF(NOW(), Date_time)) < 5 AND HOUR(TIMEDIFF(NOW(), Date_time)) = 0 AND Veiling_id = ".$Veiling) or die(mysql_error());
Gelukt dankzij de volgende tut:
=====================
http://phphulp.nl/php/tutorials/3/519/1284/
959 views