Voor het vak cultuur op school moet in een klein werkstukje maken over een subcultuur. Ik heb gekozen voor Nerds, Geeks & Gamers, en het leek me wel toepasselijk om hier wat mensen te zoeken voor een interview.
Als je onderstaande tekst even kopieert naar een nieuw bericht en dan op de lege regel onder de vraag je antwoord zet, ben ik dolgelukkig!
[b]Vind jij jezelf een nerd, geek, gamer of geen van allen, en waarom?[/b]
[b]Wat zijn de kenmerken van een nerd?[/b]
[b]Wat zijn de kenmerken van een geek?[/b]
[b]Wat zijn de kenmerken van een gamer?[/b]
[b]Heb je het gevoel dat je beter communiceert met mensen die dezelfde interesses hebben als jij, danwel onder dezelfde subcultuur vallen, en waarom?[/b]
[b]Omschrijf jezelf eens in 3 woorden.[/b]
[b]Hoe breng jij je vrije tijd door; on-line, met vrienden, achter een game, of anders?[/b]
[b]Heb je het idee dat andere mensen jou een nerd, geek of gamer vinden?[/b]
[b]Kan je digitale leven je echte leven ooit vervangen?[/b]
[b]Wat vind je van Second Life®?[/b]
[b]Wat hebben volgens jou alle nerds, geeks en gamers met elkaar gemeen?[/b]
[b]Kunnen on-line vrienden even goede vrienden zijn als vrienden in real life (IRL voor de nerds/geeks/gamers), en waarom?[/b]
[b]Welke persoon heeft de wereld het meest vooruit geholpen en waarom?[/b]
[b]Als je € 5000 euro kreeg, wat zou je dan kopen?[/b]
Alvast bedankt!
Groeten,
Jonathan
Aan de mods: ik weet het, dit hoort niet bij aanvragen (of wel?), maar omdat de koffiehoek niet in de tracker staat, ben ik toch maar zo brutaal om dit hier te posten. Sorry ;-)
Stuur Bas een bericht dat je de koffiehoek terug wilt.
Dit hoort hier dus echt niet te staan.
Sorry, maar topic verplaatst naar koffiehoek.
Vind jij jezelf een nerd, geek, gamer of geen van allen, en waarom?
Gamer, omdat ik twee jaar lang verslaafd was? Toch? Oh en nerd, nah :P
Wat zijn de kenmerken van een nerd?
Computeren, computeren, computeren, wij hier allemaal dus. Dus niet iemand die hoge punten haalt, want dat deed ik niet.
Wat zijn de kenmerken van een geek?
Idk
Wat zijn de kenmerken van een gamer?
Iig niet aggressief zoals veel mensen beweren. Als ik aan het gamen was, zat ik altijd lekker onderuitgezakt en was ik heel rustig. Ik denk dat dat voor iedere gamer verschillend is.
Heb je het gevoel dat je beter communiceert met mensen die dezelfde interesses hebben als jij, danwel onder dezelfde subcultuur vallen, en waarom?
Ik ben door mijn verleden (oeh een zwaar woord), anders geworden, ik praat niet snel tegen mensen, behalve mijn vrienden. Veel mensen praten tegen mij, ik reageer rustig of met een pakkende triviale opmerking (alleen in real life).
Omschrijf jezelf eens in 3 woorden.
Designer, rocker en gamer.
Hoe breng jij je vrije tijd door; on-line, met vrienden, achter een game, of anders?
Allemaal, en bij het andere: muziek maken/luisteren.
Heb je het idee dat andere mensen jou een nerd, geek of gamer vinden?
Ik hou games, PHP en ander programmeer werk en muziek gescheiden van mijn privé leven, ik val mijn vrienden en andere mensen er niet mee lastig omdat ik weet dat het ze niet interseert.
Kan je digitale leven je echte leven ooit vervangen?
Nee, ik kan niet zonder mijn vrienden.
Wat vind je van Second Life®?
Zuigt, net als WoW
Wat hebben volgens jou alle nerds, geeks en gamers met elkaar gemeen?
Computer?
Kunnen on-line vrienden even goede vrienden zijn als vrienden in real life (IRL voor de nerds/geeks/gamers), en waarom?
Nee, je kent die mensen niet. Ik hou daarom ook niet van dingen zoals hyves, als ik vrienden wil zoeken, doe ik dat wel in RL (het is RL en niet IRL ;)), je kunt geen vriendschap hebben door op een stomme link te klikken een een record in de database te voegen.
Welke persoon heeft de wereld het meest vooruit geholpen en waarom?
Jimmy Page, Kurt Cobain, Axl Rose, Slash, moet ik door gaan? Geweldige muziek natuurlijk, muziek ben ik nu verslaafd aan, vroeger games.
Als je € 5000 euro kreeg, wat zou je dan kopen?
Moeilijk, of een nieuw bakbeest hier of een Harley Davidson. To bad I still can't drive it untill I turn eighteen.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik had niets te doen - lees geen zin om iets te doen.
Sorry hoor maar dit hoort dier volgens mij absoluut niet thuis.
....en het leek me wel toepasselijk om hier wat mensen te zoeken voor een interview.
Bedoel je daarmee dat de meeste mensen hier Nerds, Geeks of Gamers zijn?
Tim schreef op 31.01.2009 23:23
[quote='Loran schreef op 31.01.2009 23:22']Sorry hoor maar dit hoort dier volgens mij absoluut niet thuis.
....en het leek me wel toepasselijk om hier wat mensen te zoeken voor een interview.
Bedoel je daarmee dat de meeste mensen hier Nerds, Geeks of Gamers zijn?
I agree; wij zijn toch geen Nerds! ;-0[/quote]
Als jij weet wat de definitie van "geek" is, zou je het denk ik wel begrijpen. Ik vermoed dus dat je dat niet weet. Een geek is iemand met een grote interesse in ICT-dingen, een nerd heeft dat ook maar heeft daarbij ook meer moeite met sociale contacten. Of zoals Wikipedia over geek zegt: "Geek is een vriendelijke, Engelse benaming voor iemand die gek is op technologie en/of computers." Het leek me dus wel toepasselijk om dat hier te vragen, want als je in je vrije tijd anderen helpt met foutjes in hun PHP-code, of zelf geholpen wordt, vermoed ik dat dat komt omdat je een grote interesse hebt in PHP/computers/internet/technologie.
Tommy schreef op 01.02.2009 00:26
Interview...
Dankjewel!
?
Onbekende gebruiker
01-02-2009 10:04
Vind jij jezelf een nerd, geek, gamer of geen van allen, en waarom?
Zie mijn nickname ;) Omdat ik zowat elke game die ik tegen kom heb geprobeerd, tenzij de reviews mij tegen houden.
Wat zijn de kenmerken van een nerd?
Een computer is zijn lust en zijn leven. Niet alleen om huiswerk op te maken of presentaties voor te bereiden, maar ook al het andere. Een nerd vind iemand die niet weg te slaan is van de pc.
Wat zijn de kenmerken van een geek?
Geek... nooit gebruikt en weet ook niet echt wat 't is.
Wat zijn de kenmerken van een gamer?
Iemand die games speelt in hart en nieren. Een persoon die wel van uitdagingen houdt en die ook accepteren.
Heb je het gevoel dat je beter communiceert met mensen die dezelfde interesses hebben als jij, danwel onder dezelfde subcultuur vallen, en waarom?
Ja op zich wel, maar ik vind het soms ook wel irritant hoor. Steeds maar praten over games en de laatste technologische hoogstandjes... Geef mij ook maar eens wat reguliere onderwerpen.
Omschrijf jezelf eens in 3 woorden.
Scripter, normaal, gamer
Hoe breng jij je vrije tijd door; on-line, met vrienden, achter een game, of anders?
On-line, achter een game en vaak ook gewoon weg achter de computer en gewoon met vrienden lekker chillen.
Heb je het idee dat andere mensen jou een nerd, geek of gamer vinden?
Jup
Kan je digitale leven je echte leven ooit vervangen?
Nee
Wat vind je van Second Life®?
Eén keer en toen nooit meer. Zegt toch genoeg of niet? Dit geldt trouwens voor al die RPG games. Ik kan me er nooit in vinden, in zo'n nepleven.
Wat hebben volgens jou alle nerds, geeks en gamers met elkaar gemeen?
Computer
Kunnen on-line vrienden even goede vrienden zijn als vrienden in real life (IRL voor de nerds/geeks/gamers), en waarom?
Ja en neee, want ook al kun je goed met elkaar overweg en praten, je moet elkaar toch ook wel eens zien in real life.
Welke persoon heeft de wereld het meest vooruit geholpen en waarom?
... Dit vind ik een rotvraag, want iedereen draagt een steentje bij om de wereld vooruit te helpen.
Als je € 5000 euro kreeg, wat zou je dan kopen?
Poeh, zo veel :P Ik zou wel mijn irritante luidruchtige voeding vervangen en een nieuwe mountainbike of een dikke vette auto.
Ik wil even graag een onderscheid maken tussen een gamer en iemand die WoW of Second Life speelt. Ik vind dit namelijk geen games, maar ontzettend leveloze dingen die geen doel hebben. Voor verdere uitleg/zwartmaken zie South Park.
@Gamer13: heb jij ooit een game niet gespeeld omdat een review het afraadde? Dan speel ik 'em nog altijd om de makers te kunnen uitlachen. Goed voorbeeld, even denken, Conflict: Denied Ops. Of slecht voorbeeld: TP: Fall of Liberty, die werd (ik weet niet waar) afgeraden, maar alleen de grafs waren slecht, verder top storyline.
?
Onbekende gebruiker
01-02-2009 11:29
Nope, als een hele hoop reviews het afraden, dan speel ik 't niet, tenzij het er mooi uit ziet natuurlijk. (Ben nogal gesteld op de graphix :P)