Hallo,
ik ben al een tijdje bezig een website te maken. Ik heb de website al bijna af. Ik heb afbeeldingen voor mijn gezocht via google en afbeeldingen van andere site's gebruikt.
Maar nu heb ik een vraag: Mag ik die afbeeldingen op mijn website gebruiken? Ik heb op mijn website een pagina "Bronnen" en daar staan de links van de site's waar ik de afbeeldingen van heb.
Alvast bedankt.
Gr. Mark
Nee, zelfs met bronvermelding mag je sommige afbeeldingen niet gebruiken. Het ligt er ook een beetje aan waar je ze vandaan hebt; sommige sites bieden veel afbeeldingen gratis aan, al dan niet onder voorwaarden (bijv. niet voor commercieel gebruik). http://www.sxc.hu is bijvoorbeeld zo'n site (niet alle afbeeldingen daar zijn zomaar te gebruiken, bekijk de licentie bij de foto). Andere sites bieden foto's aan die je, na betaling, mag gebruiken (maar niet verder verspreiden).
Ga er in ieder geval vanuit dat je bepaalde rechten schendt, tenzij je aan de hand van een licentie of verklaring zeker weet dat de afbeelding gebruikt mag worden (en dat je aan de voorwaarden kan voldoen die meestal gesteld worden).