Ik ben bezig aan een project waar sommige zaken automatisch moeten worden geupdate. Bijvoorbeeld het trainen van een persoon... elke dag skill+1 (om vb 14.00u) ik weet dat dit normaal gezien met cron-jobs moet.
Maar kan ik het ook zonder??

ik kan het niet op de login van de persoon doen, want de informatie wordt ook voor andere gebruikers weergegeven... en moeten voor hen ook geupdate worden.

tips?
Dan kan je het alsnog doen bij het ophalen van een gebruiker.
Je hebt (bijna) nooit een cron-job nodig voor zulke zaken. Gewoon kijkenn hoeveel tijd er verstreken is en aan de hand van deze gegevens kun je incalculeren hoeveel skills er toegevoegd moeten worden.

Dit kan allemaal bij het inloggen van elke gebruiker. Je registreert dan wanneer de laatste toevoeging van skills was en dan het verschil in dagen met de laatste login actie gebruiken om zo het aantal skills dat er bij moeten worden gevoegd uit te rekenen.
Maar als je dit telkens doet bij het inloggen van een gebruiker... heb je dan niet ongeloofelijk veel trafiek??

het leek mij inderdaad logisch, maar ik dacht dat het ging zonder die oplossing ook...
Hoezo zou je dat meer dataverkeer opleveren? Deze actie (per gebruiker) gebeurt toch bij het inloggen (1 keer het laden van de pagina) en de skills worden (mag ik hopen) toch per gebruiker geupdate / bijgewerkt / bijgehouden?
mr bij elke gebruikers login, voor elke gebruiker bedoel ik eh... niet voor de persoon apart? hoopk dat je dat doorhebt?
Waarom nou zo onhandig dan? Want ik zie het probleem namelijk echt niet... Hoezo kan het (de skills) niet per gebruiker bijgehouden worden?
omdat ze door andere mensen ook zichtbaar zijn...

stel nu dat een persoon zich niet meer inlogt... dan gaat die speler ook niet meer vooruit (alhoewel dit in het spel eigenlijk wel zo is... maar omdat de speler zich niet inlogt, date het niet up) en ziet dus de andere speler nog de 'oude' stats van de persoon... :p
Je kunt er toch voor zorgen dat de statistieken van de gebruiker die bekeken wordt, wordt geupdate wanneer zijn 'profiel'/statistieken wordt bekeken?
uhu, dat had ik oorspronkelijk in gedachten... mr is dit niet omslachtig? of wordt dit door iedereen toegepast?

(dat was mijn oorspronkelijk idee ze ;) geloof et of nie)
Dit is inderdaad het beste om het zo te doen.. bij iedere keer dat die gegevens nodig zijn een nieuwe berekening maken.

Reageren