Geachte mede-leden,

Ik ben opzoek naar een script, maar ik weet even niet hoe ik dit het beste in een paar woorden omschrijven kan. Ik probeer het jullie uit te leggen.

Ik heb een bestel formulier, daarin wil ik dat klanten bijvoorbeeld een item kunnen toevoegen, of beter gezegd meerdere.

Hoe kan ik doormiddel van een script nu ervoor zorgen dat als iemand in een textbox wat erin zet dat dit toegevoegd wordt in een soort 'basket'. Als die persoon dan in die zelfde textbox nog eens wat invult, wordt dit ook toegevoegd aan deze 'basket'.

En op het einde van het verhaal verstuurd de persoon alles dmv van een verzendknop ;).

Alvats bedankt! Normale kennis van php heb ik maar bovenstaand script gaat me hoofd ten boven ;).
je kunt die data toch gewoon opslaan in een database?

bedoel je zo'n soort van winkelkarretje?

dan moet je gewoon een tabel aanmaken met daarin de userIP fzo waardoor hij herkent wordt op het moment. Daarna laat je hem vanalles toevoegen, en als hij op verzenden klikt, dan doe je met die data wat je wilt en verwijder je de items uit de database met zijn IP... duurt het langer dan vb 1u dat hij niet meer actief is, dan verwijder je ook alles uit de db.

Natuurlijk is het gemakkelijker om te werken met ID's maar dan moet de persoon zich eerst registreren...

als je nog iets wilt, of niet snapt, just ask
Hmm op 1 of andere manier kom ik de email dat er gereageerd is nu pas tegen.
Goede idee Caius, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! thnx!
Hoe krijg je het voor elkaar om iets op een pagina te refreshen, dus zeg maar een soort basket... zonder de hele pagina te refreshen. :o
als je in dezelde pagina wilt blijven gebruik je gewoon $_SERVER['PHP_SELF']

voorbeeld:

<form action=\"$_SERVER['PHP_SELF']\">

Als je iets wilt doen zonder te refreshen, dan moet je AJAX leren.

Reageren