Ik zit eigenlijk met 2 vragen.

Ten eerste, hoe kan ik het beste een tabel maken met afgeronde hoeken. Ik heb wat rond gekeken op het net en ik hoor dat het op 2 manieren kan.
Of je maakt het met een tabel en wat plaatjes. of met css. Ik vraag me af wat de beste manier is. Gelet op dat alle browsers er goed mee werken, dat het zo min mogelijk band breedte kost etc.
Als css de beste manier is hoe krijg ik dit dan voor elkaar? ken iemand misschien een tutorial hier over?

Ten tweede. Het lijkt een beetje op mijn eerste vraag wat is de beste manier om een site op te maken? met tables of met css?
Hallo

De tweede vraag kan ik wel beantwoorden.
Ik zelf vind dat een site uit css moet bestaan.
Het is gewoonweg de makelijkste manier van werken.

Arjan
1: geen idee, ik gebruik zelf images, maar ik weet ook niet of het anders kan
2: ALTIJD CSS, tables zijn voor tabellen niet voor opmaak
Crossbrowser: achtergrondafbeeldingen
Makkelijk: -webkit-border-radius/-moz-border-radius
*kuch* Google! *kuch*!
Ja maar hij zoekt het voor een tabel. Wat anders werkt dan je standaard layout opgebouwd door divs.

Al zou ik zelf 100% voor divs gaan.. Maar dat daar gelaten. Het beste wat de TS kan doen is er gewoon een achtergrond afbeelding van maken. Kost geen tijd en werkt prima voor een tabel.
kijk op www.e-a-t.be deze site heeft twee afgeronde hoeken. in bijna alles, ook afbeeldingen.

Ik maak voor de grote kader in mijn indexpagina gebruik van een tabel met 3kolommen en 3 rijen. De ronde hoeken is een vierkant dat ik in powepoint heb gemaakt door 2 vierkanten en en 2 cirkels zo te plaatsen en te groeperen en daarna te bewaren als afbeelding. deze afbeelding is de achtergrond van mijn tabel en al mijn links verwijzen naar de 2de kolom op de 2de rij.

hoe de afbeelding maken? stuur mail en je krijgt een voorbeeld.

Reageren