ik wou dus voor een crime game een belasting scriptje maken maar nu geeft de server een foutmelding iemand enig idee?

De warning is:
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/kevinwe/public_html/crimeage/main/cron_fam.php on line 11

script:

<?php

include("connection.php");
if(!(@mysql_connect("$host","$user","$pass") && @mysql_select_db("$tablename"))) {echo "Geen verbinding..."}

$dbres_user = mysql_query("SELECT `login`,`familie`,`contant`,`bank` FROM `users` WHERE `familie`!='' AND `contant`+`bank`!='0'");
while($user = mysql_fetch_assoc($dbres_user)){

$dbres_familie = mysql_query("SELECT `inkomsten_btw` FROM `families` WHERE `familie`='".$user[familie]."'");
$familie = mysql_fetch_assoc($dbres_familie);

mysql_query("UPDATE `families` SET `bank`=`bank`+'".((($user[cash] + $user[bank]) / 100) * $familie[inkomsten_btw])."' WHERE `familie`='".$user[familie]."'");
mysql_query("UPDATE `gebruiker` SET `contant`=`contant`-'".(($user[cash] / 100) * $familie[inkomsten_btw])."',`bank`=`bank`-'".(($user[bank] / 100) * $familie[inkomsten_btw])."' WHERE `login`='".$user[login]."'");
}
?>

waar bij lijntje 11 dit is:
<?
$familie = mysql_fetch_assoc($dbres_familie);
?>

Bedankt bij voorbaat
kevin
Wat een slechte code, waar slaan die variabelen binnen quotes op, die backticks en zelfs geen foutafhandeling. Op deze manier hoor je niet geholpen te worden, maar toch.

Voer achteraan regel 10 toe:
or die(mysql_error());
heel erg bedankt!
ja ik weet het maar ik ben erg moe en het moest snel gebeuren vandaar de rommelige code.
kevin schreef op 13.02.2009 20:45
heel erg bedankt!
ja ik weet het maar ik ben erg moe en het moest snel gebeuren vandaar de rommelige code.
En dat zorgt er 9 van de 10 keer voor dat het langer gaat duren en dat er meer fouten en bugs in de code achterblijven... Werk dus altijd netjes, dat werkt sneller.

En backticks `, die zorgen voor juist meer werk! Waarom extra tikwerk uitvoeren wanneer je daar uitsluitend nog meer bugs mee aanmaakt? Heel bijzonder.

Reageren