Hey allemaal,

Ik wil een link openen in een nieuw venster, maar dit opent dan als nieuw tab blad. (Firefox3) Maar hij moet openen als nieuw venster.
Nou gebruik ik <a href="" target="_blank"></a>.
Iemand een idee?

Dit moet ivm met een bepaald script die afsluit als ie in een nieuw tabblad wordt geopent, maar wel werkt in een nieuw venster (hij past zich zelf aan als popup).

[edit] In IE sluit ie zowieso direct af (ook in nieuw venster), dus ik ga wel ff op een andere manier kijken hoe ik dit oplos[/edit]

BVD! Groetjes
In preciepe moet hij gewoon een nieuw venster openen als je link <a href="" target="_blank"></a> gebruikt!
joey schreef op 18.02.2009 00:16
In preciepe moet hij gewoon een nieuw venster openen als je link <a href="" target="_blank"></a> gebruikt!

Ja, maar in firefox wordt aan een nieuw tabblad geopend. Is niet het zelfde als een nieuw venster.
Turmin schreef op 18.02.2009 00:22
[quote='joey schreef op 18.02.2009 00:16']In preciepe moet hij gewoon een nieuw venster openen als je link <a href="" target="_blank"></a> gebruikt!

Ja, maar in firefox wordt aan een nieuw tabblad geopend. Is niet het zelfde als een nieuw venster.[/quote]
Een nieuw tabblad is het zelfde als een nieuw venster. Waar zijn anders de tabs voor? Als je in een echt niet venster wilt openen, dan is het hele nut van de tabs weg. Gebruikers moeten zelf instellen of ze nieuwe pagina's in een nieuw tabblad of een nieuw venster moeten openen.

En je vult toch zeker wel een url in bij href?
Je kan niet afdwingen waar het venster opent. Dat bepaalt de gebruiker zelf. Ik laat het altijd in tabs openen, gebruik ze niet voor niks. Alleen met een popup kom je er mee weg denk ik, maar ja, dan krijg je weer popup-blocker problemen.
Ligt idd aan je eigen instellingen ik gebruik hier Safari (mac) en kan je het zelf instellen wat je wilt. Sommige mensen gebruiken nog de oudere versie van IE en dan opent hij wel in een geheel nieuw venster.

Dus al met al het ligt er aan welke browser je gebruikt en wat je instellingen zijn.

Gr,
L
Bedankt voor de reacties.
Het ging om een cms stukje, en dat script vormt zichzelf al als popup. Maar als ik die in een nieuw tabblad open, sluit ie gelijk af (Ik wil dat script ook buiten het CMS nogmaals gebruiken).
In IE opent ie wel in nieuwvenster, maar dan krijg ik gelijk alert "Probeert venster te sluiten" o.i.d.

Maar ik had m'n bericht al ge-edit dat ik 't wel even op een andere manier ga proberen.

Reageren