Ik heb een support systeem ontwikkeld, waar klanten dmv een web-interface hun vragen kunnen stellen.
Nu wil ik ook dat als ze een email sturen naar [email protected] gelijk een reply krijgen, met hun support id erin. Er moet dus een script gerunt worden op het moment dat er een email ontvangen wordt.
Kan dat in PHP? Anders in een andere taal, misschien een outlook plugin?
Dat kan heel goed met IMAP. Voorzetje vind je hier.
Hou er wel rekening mee dat als mensen de mail terugkrijgen met de support id, ze weer per mail kunnen reageren. Je moet dus bij het ontvangen van de mail eerst kijken of de mail (en ik zou het in het onderwerp doen) al een support id bevat, zo ja, dan voeg je de mail toe aan de call en anders maak je een nieuwe call aan.
Het script met de IMAP zou je dan met een cronjob kunnen draaien. Het activeren bij ontvangst van een mail wordt denk ik onmogelijk.
Edit:
En gebruik als support-tag iets wat niet zomaar verzonnen wordt he? Dus geen id van de tabel of zo, nee, meer zoiets: [DXWR-231258].
Ik snap alleen niet waarom het dan moet wanneer er mail in de help@... inbox komt. Als je het systeem goed opbouwt, dan komt de mail gewoon over als mail('bladiebla'); true terug geeft.
Op dat moment kan jij al (of zou je in SQL bijvoorbeeld ) al een ticket moeten hebben aangemaakt met een bepaald id. -> Dat id zou je al mee kunnen sturen naar de aanvrager. Hiervoor zou de mail niet eens over hoeven komen, meestal (en ik zou dat sowieso doen) is het eenvoudiger om een online overzicht te maken van alle aanvragen, naast het e-mail gebruik. Beantwoord je een vraag, via de online versie kan je ook een mail terug sturen. Dat is volgens mij gebruiksvriendelijker, en je klant/ degene die om hulp vroeg kan online zijn vraag en het antwoord ook terug vinden.
Tsjah... dan zal je moeten uitzoeken wat SanThe zegt. Ik heb daar geen ervaring mee.
Ik vraag me overigens wel af waarom het om de x minuten ophalen via IMAP niet voldoende is. De meeste clients (POP3) werken ook op een dergelijke manier, dus de vertraging zal voor de meeste mensen niet te merken zijn.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het heel goed werkt, nauwelijks load veroorzaakt en binnen enkele seconden gefixt is. Als er geen mail is zelfs in < 1 seconde.