hallo,
ik gebruik vaak html&css, maar ben redelijk nieuw met php.
tot nu toe gebruikte ik het alleen om pagina's te includen, maar ben me er meer in aan het verdiepen, en nou heb ik n aantal vragen.
als ik een pagina heb waar alleen de tekst verandert bij het klikken op een link, (dus bijv van 'nieuws' naar 'cv') doe ik dat nu met include-functie. ik heb nieuws.php en cv.php, 2 dezelfde pagina's, alleen in de een staat 'include ('nieuws.htm')( dit is de tekstpagina)' en in de ander 'include ('cv.htm') als ik op de link klik om te wisselen van pagina, laad IE toch de hele pagina vaak opnieuw. dus foto's en afbeeldingen zie je een fractie v.e. seconde even zwart worden/wegvallen. hoe kan ik dit vermijden? firefox doet dit namelijk wel netjes.
ook is er natuurlijk een script dat teksten uit n database haalt via php. (toch??) ik weet niet hoe ik hier meer info (scripts of tutorials) over kan vinden, of dat er niks over te vinden is...wie helpt?
ik wil een website maken voor een kennis. tot nu toe kan niemand een website van mij updaten zonder dreamweaver en een ftp prog. het liefst zou ik iets hebben dat een simpele website om kan zetten naar cms. het gaat vaak om websites waar de persoon zelf alleen n stukje tekst wil updaten. de cms systemen die ik probeer te installeren op een gratis testserver geven foutmeldingen, maar zijn naar mijn idee ook te groot voor mijn websites.(sites met 4/5 pagina's, alleen tekst, foto's en muziek, geen fora, polls etc..
iemand ervaring met een heel simpel cms systeem? of andere ideeen/oplossingen?
veel dank voor jullie hulp!
701 views