Op Ajaxian kwam ik het volgende tegen http://ajaxian.com/archives/the-campaign-to-end-ie6
Dus een site die bezoekers met ie6 aangeeft dat ze moeten overstappen naar een andere browser (upgraden).
Dus misschien wel een goede tip :D
Hmm...ik heb nog een laptop met Windows 2000 erop. IE7 is daarvoor niet beschikbaar. Ik gebruik Firefox, maar helaas werken sommige pagina's niet en heb ik gemerkt dat Firefox 3 (al dan niet in combinatie met FasterFox) enorm veel geheugen en CPU-tijd verbruikt en daardoor soms ook vastloopt. Opera vind ik geen hele fijne browser en Safari heb ik geprobeerd maar werkt ook niet op Windows 2000 (evenals Google Chrome). Conclusie is dat ik soms gebonden ben om IE6 te gebruiken, tegen mijn wil in.
Een melding geven is prima (aan de andere kant, ik wéét zelf ook wel dat ik een verouderde browser gebruik), maar het is niet handig om actief de toegang tot een website te blokkeren zoals ik soms tegenkom. Heb geduld, IE6 raakt op den duur toch wel uit de gratie. Er is ook niemand meer die Netscape gebruikt.
In het voorbeeld wat ik gaf, blokkeren ze de toegang niet voor ie6 gebruikers. Er komt alleen een melding in beeld.
En jij weet wel dat je een browser gebruikt die verouderd is, maar heel veel gebruikers weten dat niet.
Ik ben er ook niet helemaal voor om deze melding te geven, maar vind het wel een leuk initiatief