Beste,

Ik wil zeg maar een domein registreren en die wil ik dan doorduwen naar mijn ip-adres, ofterwijl:

Ik koop een domain www.voorbeeld.nl bij pietje, kan ik dan tegen pietje zeggen: kan jij er voor zorgen dat wanneer iemand naar www.voorbeeld.nl gaat hij dan automatisch word doorgestuurd naar: http://mijnip/voorbeeld.nl ??

Ik denk dat ik hier het voordeel heb dat ik goedkoper uitkom qua web ruimte en qua php sql en al die "troep", is hier een speciaal product voor ?? of kan ik dit gewoon aanvragen ?
Ik wil het liefst dan de DNS van de hoster gebruiken..

Heeft iemand anders nog suggesties o.i.d. ???
Kent iemand een hoster die dit (voor een lage prijs) doet?

mvg Joost.
Kan je laten registeren bij jan-en-alle-man domein registratie boeren. Daarna het domein forwarden naar je IP en klaar is kees..
Dan heb je dus niet een eigen dns server nodig ????

Weet iemand een goede en goedkope hoster ??

mvg Joost.
Elk domein moet een eigen DNS hebben.
Word dat (bij forwarding) bij de hoster bijgeleverd of (waar) moet je dat kopen ?

mvg Joost.
Je kan kiezen voor forwarding, dan gaat bijvoorbeeld je aangevraagde domein (www.voorbeeld.nl) naar: 213.218.22.14/voorbeeld.nl.
Mocht je willen dat www.voorbeeld.nl draait op je eigen server (dus de gebruiker ziet ook www.voorbeeld.nl staan) zal je gewoon de A dingen moeten aanpassen naar jou IP adres en je apache moeten configureren dat hij dat domein kan ontvangen...
Wat is hier een redelijke prijs voor, en welke hosting/hosters raden jullie mij aan ?

Wat zijn "de A dingen"?

Heb je een tutorial over dat ontvangen in apache (ik gebruik MAMP PRO) ??

mvg Joost.
Je koopt een domein. Daar heb je normaal gesproken de DNS bij.
DNS zijn je name servers. Dus die komen bij je domeinnaam. Alleen moet je zorgen dat jou server er klaar voor is. Dat je DNS geport kan worden
www.mijndomeinreseller.nl

Dan gebruik je hun DNS, kost je voor een .nl 5,60 ex BTW per jaar. Tel uit je winst.

Reageren