Hallo,

(niet zeker of dit hier past of in de koffiehoek)

Koffiehoek dus.
Verplaatst.

SanThe.

Ik ben van plan met een vriend een browserbased-game te maken, dat zicht afspeelt in de toekomst.
Het moet een beetje worden zoals Travian en Tribalwars, maar dan iets geavanceerder, dus met meer javascript gebruik, gebruik van jQuery draggable en droppable om gebouwen te (ver)plaatsen, etc.

Nu is dus de vraag: is dit interessant en is er vraag naar?
Eerlijk gezegd denk ik het niet echt, omdat er al veel van dat soort spellen zijn, maar misschien word het wel interessant met die geavanceerde functies?

Laat je mening achter :).

Jesse.
JesseSar

Probeer wat unieke dingen te vinden die je in je spel kan stoppen, dus niet dat je gebouwen op een wat andere manier plaatst, maar echt dat het idee van het spel nog niet als dusdanig (in grote schaal) bestaat.

Een voorbeeld hiervoor vind ik www.the-west.nl. Dat is iets wat nog niet op zo'n unieke manier is gedaan. Dus dat is leuk en lokt mensen.

Je kan als je toch echt dat oorlogsprincipe wil, ook de opbouw geheel omgooien:
- Units die hebben gevochten krijgen ervaring en stuur je niet zo snelde dood meer in.
- Het totaal aantal inwoners zal groeien, maar je hebt bijvoorbeeld random events waardoor inwonersaantal zal verminderen.
- Soldaten worden niet zomaar aangevuld na zo'n ramp, maar het aantal soldaten wat het leven heeft gegeven moet je zelf aanvullen.
- De bakker/ slager etc. die je bouwt (voor voedsel zorgen, moet je dus ook een boerderij hebben) worden automatisch aangevuld met "overgebleven" inwoners.

Je moet echt meer een economie op gaan zetten als in Khanwars, Travian en Tribalwars. Dat is gebouwen plaatsen, die worden vanzelf ingevuld etc... Dat is niet helemaal reƫel..
Bedankt, ik zal is kijken naar the-west.nl ;-).
En al een beter idee bedacht / gevonden?

Reageren