hier het maakt niet uit dat anderen dat neit hebben.
de code:
Ik zal het iets verduidelijken.
Als ik zelf met een programma een nieuw lettertype maak, dan ben ik de enige op de hele wereld met dat lettertype.
Zolang ik de website aanroep op mijn machine is er niets aan de hand. Maar als iemand anders de website opvraagt zal hij de tekst niet in 'mijn' lettertype zien, maar in het lettertype dat bij 'hem' als standaard ingesteld staat (hij heeft 'mijn' lettertype niet).
Ik denk dat 'mijn' lettertype dus op de een of andere manier gedownload zal moeten worden waardoor de gene die de website opvraagt, de tekst op de juiste manier ziet.
De vraag is alleen hoe :)
?
Onbekende gebruiker
04-03-2005 15:16
Je zal alle tekst in jouw lettertype om kunnen zetten via PHP in een afbeelding of de bezoekers de download mogelijk voor het lettertype geven
Trouwens als je het lettertype niet op je systeem hebt word er een ander font gekozen, volgens mij op alfabet
?
Onbekende gebruiker
04-03-2005 15:18
Hey Bienze dat kan helaas niet , je kan er of een plaatje van maken .. of in flash gebruiken ..
Maar omdat ik denk dat je de text "echt" voor een groot deel van de site gaat gebruiken is het niet mogelijk .. Of mensen moeten hem downloaden en in hun fonts folder zeten (maar dat lijkt me niet echt handig :D)
Flash site is de enige optie ... maar niet bepaald handig*
Hij werkt bij mij alleen in IE, ik krijg de vraag of ik de Bitstream FontPlayer wil downlaoden en installeren (ActiveX), denk dat weinig mensen dit doen en hij onder SP2 wordt geblokkeerd