Ik wil mijn eerste webserver gaan kopen om mee te proberen etc, hier komen een paar websites op 2 a 3, is het verstandig om als beginner met deze server te beginnen ??
Heeft iemand anders nog een goedkoop en goed adresje, of heeft iemand nog een niet gebruikte ??
Hmm ik heb net een paar weken geleden een aantal speelservers naar de stort gebracht, anders had je ze zo mogen ophalen. Voor 2 a 3 websites heb je echt geen 19" server oid nodig hoor. Je kan gewoon een oude pc met scherm en toetsenbord ergens op de kop tikken (vraag evt. vrienden/kennissen/familie) en daarop Linux installeren. Vervolgens Apache, Mysql en/of PostgreSQL, PHP, PERL etc. en daarmee kan je dan leuk het een en ander uitproberen. Dat zou je zelfs op je eigen pc kunnen doen, bv. via een virtueel systeem (vraag Arjan Kapteijn, wellicht heeft hij nog de Debian distributie die hij een hele poos geleden verkocht) of een aparte partitie met Linux erop.
Ik wil mijn eerste webserver gaan kopen om mee te proberen etc, hier komen een paar websites op 2 a 3, is het verstandig om als beginner met deze server te beginnen ??
Zoals hier boven (ondertussen 2 x) beschreven wil ik ermee proberen omdat ik het leuk vind om te doen, waarom zou ik het dan door een (extern) bedrijf laten doen ??
Bij dedicated server heb je wel zelf controle over de server. Je kan configuratie e.d. wijzigen. Maar als je graag zelf een server wilt, dan is jouw link wel een aardige denk ik. Het is geen hele zware server, maar dat is voor jou ook niet nodig voorlopig. Voor goede bereikbaarheid is het verder handig als je een snelle internetlijn (upload) hebt.
Als jij een webserver gaat draaien, en jij wilt website maken die snel zijn, zelfs met meerdere bezoekers tegelijk, heb jij zeker wel een snelle verbinding nodig. Ik heb hier thuis een 8mbit lijn, en dat is al bij lange na niet genoeg om een beetje website op te hosten.
Voor 2 tientjes per maand kun je al een eigen virtuele server hebben, kan je zelf lekker ieder OS op installeren en dan weet je zeker dat het een stuk betrouwbaarder en sneller is dan thuis...