Hey,
Ik ben bezig met een script om google sponsored ads uit te lezen.
Heb het werkend .. helemaal perfect.. krijg de posities en alles..
alleen dit moet ik gaan doen voor meerdere mensen ( meerdere websites ) en meerdere zoekwoorden.
Ik loop tegen het probleem aan dat als ik alle gegevens in 1 keer wil ophalen .. word het enorm traag natuurlijk, en het wil voorkomen dat google mijn IP gaat blokeren waardoor het script niet meer werkt.
Is het mogelijk om zoiets te omzeilen met een handig scriptje o.i.d. ?
of denken jullie van.. hmm voer het in delen uit of wat ?
Ik heb zelf eventueel zitten denken om iets met een proxy stealth server te gaan doen maar volgensmij is dat niet echt handig lol.
laat maar... -.- ... het gaat om optimalisatie van google ads.. maar kzoek het zelf wel uit. je hoeft niet de bedeling te begrijpen.. ik draai een script wat al werkt.. ik vraag alleen of er een mogelijkheid is waardoor ik kan omzeilen dat google mij blocked, dus bijvoorbeeld achter een proxy stealth server ofzo.. of op verschillende tijdstippen het script draaien .. watanook.
Google AdWords heeft een massive rekensom om te berekenen op welke positie jij komt te staan met je advertentie.. als je geen nr 1 staat kun je hem optimaliseren zodat dat wel gebeurt.. als je dat als service aan bied wil je dat ook in de gaten kunnen houden op welke positie mensen staan.
en dan heb ik het over een db met klanten, websites gekoppeld aan de klanten, en zoekwoorden gekoppeld aan de klanten.
Elke zoekwoord heeft zijn eigen positie als je hem in typed.
nou heb ik een script geschereven die automatisch van al deze mensen hun zoekwoorden de positie krijg etc.
maar als ik het script een paar keer uit voer ofzow om te testen krijg ik een melding van google dat ik wss spyware heb ofzo dat google probeert aan te vallen.
mijn script dus.. lol.
nou vroeg ik me af of er een manier is om dit tegen te gaan.
nee, dat denk ik niet, en dat is ook niet eerlijk voor de andere adverteerders. als ik jouw was zal ik het script niet uitvoeren, omdat google veel scripts heeft draaien die dit soort dingen kunnen herkennen. Als ze dit doen, heb je kans dat je AdWords account geblokkeerd wordt.
Je kan een proxy zoals AnonaSurf.com gebruiken, nadeel is dat dit heel traag is. Als jij dit als professionele dienst gaat aanbieden, en je hebt hier een budget, dan zou je via een hostingbedrijf losse IP-adressen kunnen kopen. Ik kan bijvoorbeeld bij mijn hostingbedrijf voor € 12,00 per jaar (dacht ik) een eigen IP-adres kopen. Dan zul je zelf iets moeten bouwen dat je uitgaande connecties via dat IP-adres kan starten, en kan je het verkeer op die manier verdelen.
Het heeft niks met mijn google ad acount te maken, en ik haal de info op uit een adtest omgeving waar geen andere advertenties / posities worden aangetast.
het is alleen wel lastig,
ik zat zelf te denken om maar een x aantal klanten per keer te doen ofzow.