AMSTERDAM – De universiteiten van Californië en Massachusetts hebben een revolutionaire techniek gevonden waarmee de opslagcapaciteit van elektronische media enorm vergroot kan worden.

“Onze methodiek zal een transformatie in de opslagindustrie betekenen en mogelijkheden openen voor compleet nieuwe applicaties”, zegt Thomas Russell van de universiteit van Massachusetts.
Volgens de onderzoekers kan met de techniek data zo verpakt worden dat er 250 dvd’s op een chip ter grootte van een klein muntje passen.
Nu.nl disclaimer
Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de uitgever is het niet toegestaan, informatie, beeldmateriaal en foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden via NU.nl op enigerlei wijze te verspreiden.

http://www.nu.nl/disclaimer.html

Zoals jij dat artikel plaatst, mag jij het niet plaatsen, aangezien het door iemand van nu.nl is geschreven. Nu.nl heeft (automatisch, aangezien het door nu.nl is geschreven) auteursrecht op dat artikel.
Edit: En op dat plaatje valt ook weer auteursrecht.
het plaatje is royalty free, maar Karl heeft wel gelijk wat betreft de tekst. Je had beter alleen de headline en misschien de eerste alinea kunnen kopiëren en een link kunnen plaatsen, gevolgd door een stukje met jouw mening.

Wel grappig, toen ik het nieuws voor het eerst las (het stond ook in de krant geloof ik) meende ik dat het ging over een compressietechniek, een algoritme. Eerste waar ik aan dacht: gaan we weer. Maar het gaat nu dus om een andere samenstelling van de chips, of een andere productiemethode, waarbij de individuele bitjes veel dichter bij elkaar kunnen worden geplaatst.
Eerste waar ik aan dacht: gaan we weer.
Hmm...het boek De Broncode van Eric Smit vond ik wel aantrekkelijk geschreven. Met name de foto's wekten bij mij de indruk dat je het verhaal toch niet zomaar als een broodje-aapverhaal kan afschrijven. Aan de andere kant doet de website van dat boek wel weer knullig aan met het "WARNING. Contains confidential material". Persoonlijk denk ik niet dat Jan Sloot om het leven gebracht is, maar ik houd het niet voor onmogelijk dat hij iets interessants ontdekt heeft (ook al was het wellicht niet zo spectaculair als hij ons deed vermoeden).
Meer leesvoer wat betreft compressie. Ik weet niet of wat daar staat wel 100% waar is, maar het is wat tegenvuur tegen de wilde verhalen :)

Ik heb De Broncode ook proberen te lezen, maar met zoveel boeken waar ik in begin, ik heb het ooit eens weggelegd, en ben er daarna nooit meer in verder gegaan.

Reageren