Beste mensen!

Ik zit met een uitdaging! Ik heb een pagina op mijn website waar ik aan de linkerkant van de website recensies over een bepaald product in. Dit kunnen er nog wel eens heel veel worden, waardoor ik ze voorbij laat 'scrollen'. Doordat hier vaak standaard woorden in voorkomen, en dit er dus nogal veel zijn, doet dit in mijn ogen de waarde van de belangrijke keywords van het product zelf afnemen.

Hierdoor ben ik op zoek naar een manier om alleen deze recensies uit google weg te laten. Deze recensies laad ik in door de functie include, en vroeg me af of jullie weten wat het gevolg is als ik simpelweg deze php-pagina in robots.txt zet, waardoor hij uit de google resultaten geschrapt zou moeten worden. Doet dit wat ik wil, of laat hij zo ook de omliggende pagina uit google?

Ik hoop dat jullie me hierin kunnen helpen.

Groeten, Arjan
Je zit fout te denken, PHP voegt de code van de include in de pagina, aan de kant van de server, dus Google, de client ziet niet dat het twee pagina's zijn die zijn samengevoegd, dat is het hele idee er achter.
Oke, dus dit hele idee gaat niet werken denk ik?

Ik las ook ergens dat dit opgelost zou kunnen worden door in plaats van alles in een div te inlcuden, dit bestand in een iframe te laden. Aangezien google hier moeite mee zou hebben te lezen? Zou dit kunnen?

Reageren