Ik heb een website dit ik van FRAMES naar DIV layout aan het omzetten ben

In frames had in op bouw met; header, left(menu), content , right (ads) footer.

Het is me gelukt om die layout om te zetten naar DIV ziet er ellemaal goed uit.

Maar waar ik tegen aanliep/loop is dit
in de frames doe je
<a href="inhoud.php?id=1234" target="content">inhoud</a>
Maar dat kreeg ik in <DIV > moelijk voor elkaar

nu werk ik met

<a href=\"\" onClick=\"ajax_loadContent('content',="inhoud.php?id=1234"');return false\">Inhoud</a>

Dat werkt af en toe zoals ik wil maar ...af en toe dus ook niet
als ik de zoekfunctie "include" (mag ik dat zo noemen?) via
ajax_loadContent('search','includes/inc_search.php')

Dan heb ik problemen met de $_GET en ook met $SESSION

De $_Get lijkt te worden doorgegeven de $SESSION werk wel als ik het losse bestand aanroep maarniet als ik het via de ajax_loadContent aanroep

zijn er ander manieren om mijn oude Target= te vervangen

Zijn hier goed Tutorials voor ?

alvast bedankt
Ligt er natuurlijk een beetje aan waarvoor, maar meestal zijn normale links gewoon het beste. Dus een nieuwe pagina laden. Waarom wil je dat niet?
Niek het is geen kwestie van willen ..

Maar Vroegah kon ik dus simpel met target=..... bepalen dat een link <A href >link</a> in eeb door mij bepald frame geopend moest worden.

Maar ik snap/begrijp nu niet hoe men dat nu met DIV's doet.

Via die ajax_loadContent krijg ik een aantal zaken zoals ik het zou willen.

Maar ik ben niet zo actief met programmeren etc en er ontbreekt mij veel kennis op dat genbied. dus ben ik op zoek naar iets (tutorial voorbeeld bestanden) of iemand die me kan uitleggen hoe ik een en ander moet doen.

Een hele pagina herladen oke, maar dan... hoe bepaal ik dat mijn data in de juiste DIV geladen wordt
Om te beginnen wil je de pagina`s liever opnieuw laden. De opbouw zonder frames betekent dat je paginas opnieuw geladen worden. Hierdoor wordt alle inhoud beschikbaar voor zoekmachines.

Als je een include doet, kun je dat met php doen. Dat heeft niet met je target te maken.

wat ik zou doen is die zoekfunctie op een nieuwe pagina doen. dus geen target maar een href
Merijn.

Ik denk dat ik een en ander begin te begrijpen. hoop ik.

Ik maak nu de "schil" (index.php) een tracht daar de 'inhoud' in te laten oproepen, terwijl jij waarschijnlijk de inhoud oproept en daar dan de schil om heen laad..

OF heb ik het nu toch weer mis.

Reageren