Ik ben een nieuwe site aan het maken en daar hoort uiteraard ook een nieuw design bij. Ik had me voorgenomen om me een keer niet zoveel aan te gaan trekken van Internet Explorer (het is toch een hobby en geen commercieel product dat per se heel toegankelijk moet zijn), maar ik heb nu toch wel een vreemde fout ontdekt.
Het probleem is het volgende:
Als je de pagina in Internet Explorer herlaadt, verdwijnen ineens de notice-divs helemaal en verdwijnt de navigatie-balk ook alleen blijven de links nog wel staan. Als je echter iets doet met het IE-venster (minimaliseren/maximaliseren/slepen/etc.) komen die divs hier er wel weer te staan.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?
(Je mag trouwens ook commentaar geven op hoe het er verder uit ziet, maar dat hoeft niet. Hou er wel rekening mee dat ik uiteindelijk waarschijnlijk niet drie login-formulieren houdt, die zijn er alleen om het groene submenu-blokje te testen.)
Zo zal hij het niet echt doen he? Heb je een linkje naar een online basedir?
Verder no problemo met het laden in IE hiero. Ziet er wel een beetje leegjes uit zo.
Bedankt voor het kijken. Ik zal morgen wel even proberen om het vanaf een andere computer te bekijken (met dus een andere IE-installatie).
Ik geef to dat die base-tag in dit geval niet zo geniaal is, maar op mijn computer werkt het zo natuurlijk wel. :)
Het is inderdaad nog erg leeg, maar dat komt gewoon doordat ik net pas ben begonnen. Ik moet nog een mooie header vinden en eventueel een achtergrondplaatje.
In Firefox is er trouwens geen enkel probleem. (Firefox rules!)
Blijkbaar heette mijn probleem Flash of Unstyled Content en dat heb ik nu opgelost.
Ik heb echter een nieuw probleem. Ik heb nu een CSS-pulldownmenu (dat dus niet werkt in IE) gemaakt en als mensen over een link hoveren, dan komt er in een vakje wat informatie te staan. Dat is nog niet overal, maar wel bij het Tools-menu.
Ik heb de positie van deze helptekst op absolute gezet, maar als ik over Add tables of PHP Info hover, dan komt die helptekst er te staan alsof hij een relatieve positie had. Als ik in de gewone tekst een link neerzet, komt de helptekst wel op de goede plaats.
Weet iemand hoe dit kan komen?
Ik heb het bestand op http://www.student.ru.nl/j.bieger/default.rar geupdate zodat jullie het probleem kunnen zien. (Let wel op: In Internet Explorer werkt het pulldownmenu niet dus zul je mijn probleem ook niet zien).
Mijn site is (voorlopig nog) een hobbyprojectje van mijzelf en ik vind het heel erg irritant om een site crossbrowser te maken, omdat daar vaak veel tijd in gaat zitten. Bovendien komt er (als hij af is) waarschijnlijk toch bijna niemand op mijn site.
Bovendien vind ik dat IE maar gewoon minder kut moet worden en aangezien dat niet snel zal gebeuren, vind ik dat mensen maar moeten overstappen op een fatsoenlijke browser. Het menu wordt trouwens ook niet noodzakelijk, want je kan overal ook wel komen zonder, alleen het is wat makkelijker met.
Waarschijnlijk bouw ik nog wel een JavaScript-variant in, maar voorlopig heb ik daar nog helemaal niet naar gekeken.
Maar goed, daar ging het dus even niet om. Weet iemand waarom mijn help-tekst zich gedraagt alsof zijn positie relatief is terwijl ik hem op absoluut heb gezet?