Een heel simpele vraag, maar misschien veel meningen..... Wat kan ik het beste gebruiken voor het maken van de layout van mijn website, rekening houdend met:
1) Heb aardige HTML kennis
2) Wil PHP gaan gebruiken i.c.m. MySql
3) Ben niet begaafd met grafische hoogstandjes, site zal er goed uit moeten zien, maar niet super flashie o.i.d.
Het uiterlijk van je website staat los van het wel of niet gebruiken van php. Met php genereer je de html (en eventueel lever je ook andere gegevens zoals bestanden die niet voor iedereen te downloaden zijn etc.)
Voor de layout ga je dus op dezelfde manier aan de slag als voor een statische website.
Wat ik bedoel is bvb de vraag of ik bijvoorbeeld al of niet gebruik moet maken van CSS. Wat kunnen daar de voordelen/nadelen van zijn.
Ik begrijp dat het gebruik van PHP er los van staat. Dat was meer ter verduidelijking...(niet dus) Wat ik daarmee bedoelde was dat PHP goed integreerbaar moet zijn met de website.
Ik programmeer met UltraEdit, wat is nu een goede keus voor het grafische gedeelte.
ik weet niet ofdat je veel geld hebt of niet snel last van je geweten (op deze laatste ga ik niet verder in vanwege het forumregelement :P )want dan is Adobe Photoshop CS4 (of CS3 oid) wel een goed progje.
Hij wil weten hoe hij dit het beste aan kan pakken. Wat ik zou doen is eerst een leuk ontwerp klaar maken, slicen ( in .png) en vervolgens je html opmaken. Doe dit vooral met divs en geen tabellen!
Wanneer je je html klaar hebt, maak je een nieuwe stylesheet aan ( je css) en begin je je html op te maken.
en wanneer je pagina w3c valid is op zowel css en html, en je pagina ziet er goed in alle browsers, begin je je php er in te stoppen.