Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een webhost en een eigen server staan (thuis). Helaas gaat dat niet zo snel (die server thuis) dat zal wel aan de internet verbinding liggen, vandaar dus die andere host.

Op de externe host host ik alleen mijn site zonder databases, dat doe ik omdat ik ook nog een C# programma heb die ongeloofelijk veel query's per minuut uitvoerd. Dus het C# programmatje en de database zijn op de zelfde pc. Ook de website gebruikt die database op mijn pc maar dat is al te veel, dus ik bedacht dit:

Ik splits de database 1 twee stukken, het C# programma en de site zelf maken veel gebruik van verschillende tabellen.

Kort overzicht:

--> Mijn server tuis: Een deel van de database die het C# programma gebruikt. En het C# programma
--> Andere host: De website en een deel van de database die de site gebruikt.

Ik hoop dat het een beetje te volgens is. Het probleem is nu: op de site zelf wordt een paar keer gebruik gemaakt van de zelfde tabellen als het C# programma, dus dan moet ik die database ook aanroepen, maar hoe?
Voorbeeld

Include ('system.php');

mysql_query(SELECT * FROM users);

mysql_query(SELECT * FROM csharp_save);

Bij de tweede query moet er een andere database worden gebruikt dan bij de eerste, in system.php word de database site database automatisch aangeroepen.

Ik hoop dat iedereen het een beetje snapt.
Ik denk dat je het zo kan doen:

Include ('system.php');

mysql_query(SELECT * FROM database1.users);

mysql_query(SELECT * FROM database2.csharp_save); 
Bedankt! ik heb de info die ik zocht.

Ik type het bij google in en kwam op de site php.net, daar stond verdere info.

Reageren