in een pagina zet, krijg ik
Notice: Undefined index: page in *****test.php on line 3
ik weet, je kan ook if isset enzo gebruiken, maar op mijn eigen server werkt deze manier wel gewoon. nu hebben we hier echter een test server draaien met nog bijna heen php instellingen. is er een instelling om dit wel toe te staan? (en dan niet notices uitzetten, want die wil ik wél krijgen, alleen wil ik get en post op deze manier kunnen gebruiken zonder foutmelding)
Alvast bedankt,
Bart
Als het op je eigen server wel werkt, onderdruk je daar waarschijnlijk wel de foutmeldingen, je krijgt daar dan ook waarschijnlijk helemaal geen notices te zien e.d.
Voor zover ik weet is er geen specifieke instelling om dit te onderdrukken, je zou wat met de @ kunnen proberen.. Maar waarom wil je dit, je bent gewoon ranzig aan het PHP'en zo...
<?php echo isset($_GET['page']) ? $_GET['page'] : ''; ?>
Is de enige correcte manier, en in PHP6 wordt de ternary operator ook onder de loep genomen en zul je het volgende kunnen doen;
<?
if (isset($_SESSION['myusername'])){
if (isset($_SESSION['mypassword'])){
?>
dit gebruik ik nu, geen foutmeldingen, snap niet waarom nu opeens niet meer, maargoed.
Hoe zit het zou met register global. dit mag je eigenlijk niet meer gebruiken, en vanaf php6 gaat het er helemaal uit heb ik begrepen. maar wat is nu het alternatief. hoe moet ik de waarden van variabelen in de url, post, session enz. gebruiken? ik heb van alles gelezen op internet, maar wordt er niet echt wijzer van als jet niet mag gebruiken, wat je dan wél moet gebruiken.
Alvast bedankt,
Bart
Sorry, maar hoe dom kun je zijn? Dat je anno 2003, 2004 nog niet wist welke problemen er allemaal waren met de register globals, ok, maar om nu nog steeds deze problemen te negeren? Uitzetten die rommel en vergeten dat je ooit zo stom hebt kunnen zijn.
Gewoon controleren of een variabele bestaat, deze keurig beveiligen en dus gewoon netjes programmeren. En nee, dat kost je geen extra tijd, dat scheelt je zelfs tijd.