Ik heb een betaal functie via mollie het script werkte goed, maar is nu verhuist naar een andere server. Waar het niet meer werkt er niets aan het script veranderd.

de foutmelding is: Error [could not find transaction id]

en heb even uitgezocht wat er nou presies fout gaat,
<?php
http://www.mollie.nl/partners/ideal-test-bank?order_nr=M194055M00979215transaction_id=e9cea9df7f14a70e2faccf805fa81e61
?>
dit is de url die ik in mijn browser krijg,

Die moet zo zijn als hier onder dan werkt hij wel, er mist op deze server het & teken tussen het ordernummer en de transaction id
<?php
http://www.mollie.nl/partners/ideal-test-bank?order_nr=M194055M00979215&transaction_id=e9cea9df7f14a70e2faccf805fa81e61
?>

Apache 2.2.9 Running
DirectAdmin Running
Exim 4.67 Running
MySQL 4.1.10 Running
Named 9.3.4 Running
ProFTPd 1.3.2 Running
sshd Running
dovecot 1.1.3 Running

De nieuwe server:

Apache 2.2.11 Running
DirectAdmin Running
Exim 4.67 Running
MySQL 5.0.67 Running
Named 9.5.1 Running
ProFTPd 1.3.1 Running
sshd Running
dovecot 1.1.11 Running
Hoop dat iemand weet waar door dit kan komen.

Max
Als jij eigenwijs gaat doen en mijn kennis gaat ondermijnen draai ik de boel gewoon lekker om;

'Nope, hier word geen URL aangemaakt. Waar komt $ideal->bankurl vandaan?'

Succes!

<?xml version="1.0"?>
<response>
	<order>
		<transaction_id>06d72bc1d173b8dc165babb8b870f17d</transaction_id>
		<amount>1000</amount>
		<currency>EUR</currency>
		<URL>https://ideal.abnamro.nl/nl/ideal/identification.do?randomizedstring=4701756002&amp;trxid=30906625401330</URL>
		<message>Your iDEAL-payment has succesfuly been setup. Your customer should visit the given URL to make the payment</message>
	</order>
</response>

Staat er in de XML die je van mollie terugkrijgt. Zoals je ziet, een keurige &amp; (&-teken).

Waarom ze vervolgens in dat script aan de slag gaan met het volgende is mij onduidelijk;

$data = @array_shift(@array_shift(XML_unserialize($xml)));

Ik heb dit vervangen door

$data = new SimpleXMLElement($xml);	

Verder heb ik

$this->transaction_id 	= $data['traansaction_id'];

Vervangen door

$this->transaction_id 	= $data['transaction_id'];

Om vervolgens de hele boel te herschrijven voor het gebruik van de simpelXML output;

$this->transaction_id 	= $data->order->transaction_id;
$this->amount		= $data->order->amount;
$this->currency		= $data->order->currency;
$this->bankurl		= html_entity_decode($data->order->URL);
$this->statusmessage	= $data->order->message;

En ik heb hem zojuist getest en ik word keurig doorgestuurd naar de abn-amro. :).

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Super Arjan , mijn dank is groot ben er heel blij mee ;-)
Mocht iemand dit ooit nog nodig hebben, de checkPayment() functie zal ook aangepast moeten worden op bovenstaande manier.

Reageren