Hello all,

Ik ben bezig met een emailservice te creeeren. Nu lukt het bijna, want ik loop op het volgende vast.

Iemand kan zich opgeven voor een emailservice als een bepaald item geplaatst is. Ze kunnen merk, type, minimale prijs en maximale prijs invullen (niet alle verlden zijn verplicht).
Als iemand nu iets plaatst, dan moet gecontroleerd worden of een emailservice binnen de waarden valt. Ik gebruik nu alleen AND in de query, maar dan werkt het niet. Volgens mij moet ik wat anders van AND gebruiken, want als de prijs niet is ingevuld verstuurd deze geen email naar de geabonneerde. Zoals gezegd komt dit denk ik door de AND.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Seb.
Je zal eerst de formulierwaarden moeten checken en naar aanleiding daarvan ga je een query opstellen.
misschien vertel ik het niet goed.
Ik heb een emailservice (subscription), met een aantal waarden die ze in kunnen vullen.
Merk
type
minprijs
maxprijs

Nu kan het zijn dat iemand alleen merk invult en de rest niet. Diegene wil dus mailtjes krijgen als alleen het merk wordt ingevuld.
Nu is mijn query hieronder.

WHERE a.merk='".$obj->merk."' AND a.type='".$obj->type."' a.pv >='".$obj->price."' AND a.pt <= '".$obj->price."');

Als nu iemand bijvorbeeld type leeg heeft, dan wordt niets verstuurd. Hoe kan ik dit olossen?

Seb.

Reageren