Hoi,

Ik heb een discussie met een paar bekenden van mij, over het gebruiken van backticks.
Hun zeggen dat backticks gebruiken beter is, echter weet ik wel beter.
Nu is mijn vraag:
Wat zijn de voordelen, maar ook de nadelen van backticks?

Ik weet onder andere de volgende punten al:
- Je draait om errors heen van de SQL wat zorgt voor een bagger systeem.
- Met een backtick kan je wel een - (minus) gebruiken in tabelnamen / velden, echter is dit niet verstandig, en kan je beter een _ gebruiken.

Wie heeft hier duidelijkere informatie over, want via google kon ik ook niet veel wijzer worden.

Groet,
Durk
Ik vind het argument van pgFrank om maar Nederlandse naamgeving te gebruiken om het probleem (wat je met backticks kunt verhelpen) op te lossen euh.. jammer.

Ik vind het een zééér goede gewoonte dat programmatuur (edit: en bestandsnamen, database definities, etc) in het Engels wordt geschreven. Dit komt de consistentie en de leesbaarheid ten goede omdat je bij het programmeren niet om de Engelse termen heen kunt (deze zijn immers onderdeel van de programmeertaal). Het maakt de code tevens internationaal herbruikbaar.

Als je snapt hoe je de backticks moet gebruiken, en dit consistent doet, ontstaat hierdoor nooit een 'bug'.

En over feiten gesproken, zie de vele, vele topics die hier reeds aan zijn besteed en de vele, vele bugs die hierdoor zijn ontstaan.

Veel dan deze bugs zijn doorgaans ontstaan door het niet gebruiken van backtricks, niet door het wél gebruik van backticks..
Ik snapper niks van.

Reageren