Goede avond,

Ik ben opzoek naar een query waarmee ik het verschil tussen twee datetime velden kan bereken.
Zo heb ik bijvoorbeeld:

Datum 1: 2009-01-10 13:30:10
Datum 2: 2009-01-10 13:42:14

Dan zou ik graag via mysql berekenen wat eruit komt, in dit geval zou ik graag als uitkomst krijgen:

0000-00-00 00:12:04

of iets dergelijks waarmee ik iig op deze manier een uitkomst heb. Dit moet kunnen worden weergegeven in seconden, minuten, dagen maanden en eventuueel jaren.

Ik heb al soortgelijke codes gevonden, ook op phphulp, maar het is helaas niet precies wat ik zoek.

Hopelijk wat hulp.
mvg Rutje1

SELECT (datum1 - datum2) AS verschildata
FROM tabel

Et voila?
Volgens mij gaat je dit in MySQL niet eenvoudig lukken. MySQL kent DATEDIFF() om verschillen tussen datums te berekenen en TIMEDIFF() om verschillen tussen tijden te verberekenen. Er is alleen geen functie om het verschil tussen 2 datums en tijden te berekenen. Wellicht kun je deze 2 gaan combineren, maar dit mag je dan wel even goed gaan testen.

In PostgreSQL (en andere databases) kun je gewoon 2 datums met tijden van elkaar aftrekken, de - is niet voor niets uitgevonden. Het resultaat dat je dan krijgt is van het datatype INTERVAL.

MySQL kent dit datatype niet, dat zal mogelijk ook de oorzaak zijn dat MySQL dit niet (eenvoudig) kan.
Hoii,

werkt helaas niet helemaal

ik heb nu deze twee datums:

2009-01-30 11:43:31
2009-02-04 14:23:11

geeft als uitkomst:
74027980.000000

maakt niet echt duidelijk voor me.
Ik raakte in de war door alle mysql functies die ik op de mysql handleiding zag staan :S

-------

> pgFrank

Was ik al bang voor, erg verwarende handleiding functies van mysql. Ik zal dan maar gaan proberen om te combineren omdat ik op deze manier wil berekenen hoelang een bezoeker op de website is geweest.

Reageren