Hoi,
ik zou heel graag mijn eigen font voor headings willen gebruiken en na wat opzoek werk blijkt dat dit alleer maar kan door SIFR en/of door FLIR..?
Nu heeft hier iemand ervaring mee? Wat zou ik het best gebruiiken? SIFR of FLIR?
FLIR ziet er beter uit van kwaliteit maar dat is nu eigenlijk niet zo heel belangrijk, maak me meer druk om de compabiliteit, hoeveel % van de bezoekers zou geen flash geinstalleerd hebben of een trage internet verbinding hebben..
Ik zou voor als je echt alleen voor de <h1> etc SIFR gebruiken. FLIR is meer voor hele stukken text te vervangen echt het vervangen van fonts en SIFR is meer voor <h1>, <h2> enzo.
SIFR -> gebruik ik veel voor website headers voor op stage.
FLIR -> nog niet zo veel gebruikt.
EDIT: FLIR is naar mijn mening gebruiks vriendelijker.. maar of het beter werkt als SIFR druf ik niet te zeggen.. SIFR maakt gebruik van flash en FLIR niet ? ik zie in iedergeval niet een flash bestandje voor komen. dus doet vast zonder
Het ligt er aan hoe je ze wilt gebruiken.. hij maakt er plaatjes van.. nu kunnen de zoekmachines (google) ze niet vinden... Als je een <h1> voor zoekmachines wilt gebruiken heeft het weinig zin om FLIR te gebruiken dan is SIFR wel goed.. want die veranderd ze naar flash text en dat is wel te vinden door google
Javascript verandert de HTML.
Google heeft geen Javascript en zal dus de originele bron zien/lezen.
Zowel met FLIR als Cufon is dus gewoon goed te lezen door Google (daar werkt het niet op; dus kan alles lezen).
Ik denk dat sIFR meer gebruikt wordt dan FLIR (nog nooit van gehoord overigens) en Cufon (geldt hetzelfde voor). Dus ik denk dat stel dat je met problemen komt te zitten er meer mensen zijn die je met sIFR kunnen helpen dan met die andere twee dingen. Maar dat gok ik, kan het natuurlijk ook fout hebben.