Op beledigingen reageer ik niet goed op. Ik kom hier om te leren. De opmerking van Bart over onkruid wieden gaat mij net iets te ver. Ik vind dat er forumregels moeten komen wat betreft beledigingen. Onder vrijheid van meningsuiting valt dit ook niet goed te keuren.

Is het mogelijk dat u die bericht kunt verwijderen?

Met vriendelijke groet,

Dennis Veenbrink
No offence (Brits Engels is veel leuker joh!), maar ik denk dat niemand naar de FAQ kijkt omdat de link alleen gezien wordt wanneer je er naar zoekt. En wel offence: op de man spelen wat je nu doet naar Loran is echt not done.

En ook denk ik niet dat het aantal beginners-topics is toegenomen. Het waren er altijd al veel.

Tijden geleden, en tussen toen en nu, zijn er al verschillende topics geweest over hoe we die beginnertopics in aantallen kunnen terugdringen. Waarom? Ze zijn saai! :) Een van de ideeën was om tijdens het schrijven van een topic de links naar veelvoorkomende problemen te tonen. Een andere was om een parser te bouwen die posts scant op veel voorkomende problemen en automatisch antwoord geeft nog voordat het topic werkelijk gepost is.

Wat betreft de slechte manieren van sommige mensen op het forum: Sommige mensen die nieuw zijn komen soms asociaal over, maar ook mensen die hier al langer zitten doen dat geregeld. Dat je mensen publiek erop aanspreekt lijkt mij op zich niet slecht. Maar dan moet je het wel goed doen, en niet "gewoon" een tegenaanval inzetten. Bij veel zal dat denk ik wel invloed hebben, en hen bewuster maken van hun eigen gedrag, maar het zal niet bij iedereen werken. Die blijven gewoon koppig, en daar moet je dan maar mee leven. (typisch genoeg hebber er in dit topic al 2 personen gereageerd die ik als perfect voorbeeld hiervan zie >:))
Jelmer schreef op 11.03.2009 19:44
No offence (Brits Engels is veel leuker joh!), maar ik denk dat niemand naar de FAQ kijkt omdat de link alleen gezien wordt wanneer je er naar zoekt. En wel offence: op de man spelen wat je nu doet naar Loran is echt not done.

Bah, ik dacht al, het is met een C...
Het klopt dat die FAQ link wat "verstopt" staat, desalnietemin denk ik dat een link bij laatste tutorials ofzo ook niet erg opvalt. Volgens mij kan je dan beter een checklist zetten bij het nieuw bericht form.
En ja, ik dacht al dat het waarschijnlijk te veel op de man was, daarom hoopte ik dat die no offence het al wat kon nuanceren.

En ook denk ik niet dat het aantal beginners-topics is toegenomen. Het waren er altijd al veel.

Tuurlijk waren het er altijd al meer, maar soms lijkt het alsof het er meer zijn.

Wat betreft de slechte manieren van sommige mensen op het forum: Sommige mensen die nieuw zijn komen soms asociaal over, maar ook mensen die hier al langer zitten doen dat geregeld. Dat je mensen publiek erop aanspreekt lijkt mij op zich niet slecht. Maar dan moet je het wel goed doen, en niet "gewoon" een tegenaanval inzetten. Bij veel zal dat denk ik wel invloed hebben, en hen bewuster maken van hun eigen gedrag, maar het zal niet bij iedereen werken. Die blijven gewoon koppig, en daar moet je dan maar mee leven.

Natuurlijk is dat gedrag niet goed te spreken, en ik denk dat die mensen ook wel weten dat wat ze doen niet helemaal goed is. Ik denk dat het soms de simpelste manier is, dat ze cynisch worden van hoe sommige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, of d'r geen energie in stoppen. Of dat ze gemerkt hebben dat als iemand flink "bang" (mjah, misschien niet het goede woord) wordt gemaakt dat die zich dan wél aanpast (of inderdaad juist niet).
(Sommige zijn denk ik ook best wel perfectionistisch...)

(typisch genoeg hebber er in dit topic al 2 personen gereageerd die ik als perfect voorbeeld hiervan zie >:))

Dat het rellers zijn hoeft niet te betekenen dat niet ze erg betrokken zijn.
Tja, ik reageer maar gewoon niet meer als ik iemand help, die vervolgens niet echt dankbaar blijkt te zijn.

Ik ben mij er overigens zeer van bewust dat ik ook als <i>Newbie</i> begon, en eigenlijk nog steeds heel veel hulp nodig heb. Dan kun je je maar beter een beetje zoet houden... :D
Gast, jij bent nieuw en gaat eisen stellen? :(

Gaan we de GS en FOK! kant op? :(

Edit
Nu snap ik je topic-titel :P Je hebt een topic over die tafels.

:( doei :p
SanThe schreef op 11.03.2009 18:47
[quote='Loran schreef op 11.03.2009 18:42']Misschien weer een beginners-handleiding bij de TUTS

Een link naar www.phptuts.nl zou erg prettig zijn inderdaad.
Maar ik denk dat Bas niet in is voor de 'concurrent'.[/quote]

Bas is voor bijna niets in...
Wie kickt z'on oud en nutteloos topic?

Reageren