Hoi mensen,

Ik heb onderstaand scriptje wat er voor moet zorgen dat per bestand een dropdown menu verschijnt. Dus wanneer er drie bestanden zijn dan verschijnt er per bestand een dropdown menu. Wanneer ik echter in dit v.b. slechts de eerste van de drie selecteer met 'ja' en de laatste 2 met 'nee' dan berekend hij alleen 'nee' van de laatste drop down. Hoe kan ik er voor zorgen dat de berekening per dropdown plaats vindt i.p.v. dat alleen de laatste dropdown gepakt wordt?

<table border=0 class="kop" cellspacing=0 cellpadding=2 width=750> 
<?php 
echo"<tr><td colspan=\"3\" class=\"kop3\" height=\"22\"><b>Uw geselecteerde bestand(en) om samen te stellen</b></td></tr>"; 
foreach ($_SESSION['edit'] as $bestanden => $waarde) 
{ 
if (isset($alternate) && $alternate == "1") 
{ 
$color = "#efefef"; 
$alternate = "2"; 
} 
else 
{ 
$color = "#dedede"; 
$alternate = "1"; 
} 
?> 
<tr> 
<td width="650" height="22" class="kopBestand" bgcolor="<?php echo $color; ?>"> 
<?php 
echo $bestanden; 
echo "</td><td width=100 bgcolor=$color>"; 
////////// correctie dropdown ///////// 
if(isset($_POST['bereken'])) 
{ 
if ($_POST['correctie'] == 'Bestand corrigeren?') 
{ 
          $geen= "LET OP: U heeft niet aangegeven of u het bestand wilt corrigeren of niet. Probeer het opnieuw!"; 
         echo "<select name='correctie'><option STYLE=\"color:red;\">Bestand corrigeren?</option>"; 
    echo "<option value=\"ja\">ja</option> 
    <option value=\"nee\">nee</option> 
</select>"; 
} 
else 
{ 
         echo "<select name='correctie'><option>".$_POST['correctie']."</option>"; 
</select>"; 
} 
} 
else { 
       echo "<select name='correctie'><option>Bestand corrigeren?</option>"; 
</select>"; 
} 
} 
////////////////// einde /////////// 
?> 
</td> 
</tr> 
</table>
$kosten is de 1-malige kostprijs per bestand voor correctie en deze haal ik uit de db. Per bestand kan men aangeven of men deze wil corrigeren ja of nee. Ik wil alle 'ja's bij elkaar optellen maal de $kosten; dus als er 2 van de 3 bestanden met 'ja' geselecteerd zijn en de correctiekosten zijn 50 euro dan wil ik 2 x 50 = 100 euro als uitkomst hebben.
Maar de correctiekosten haal je op vanuit je database? En die kunnen verschillen?
De correctiekosten worden bepaald door de hoeveelheid bestanden die moeten worden gecorrigeerd x de $kosten (deze staat als vast bedrag in de database). Zie verder mijn reactie van 17.11
<?php
while($rij = mysql_fetch_assoc($result)) {
$correctiekosten += $ja * $rij['kosten'];
}
?>

Denk dat je dat moet hebben.
Bedankt, Jezpur, voor je hulp, ik ga ermee aan de gang en kom er later op terug! Alvast een goed weekend verder.

Reageren