Hallo,
Ik ben op zoek naar een AJAX uploader, al dan niet als plugin voor jQuery. Echter wil ik geen gebruik maken van Flash. Dus dan blijft volgens mij alleen al optie een iFrame over.

Het mooiste zou een progress bar zijn, maar met een iframe wordt dat toch wat moeilijk volgensmij. Ook het checken van formaat, extensie en grootte zou mooi zijn als dat vóór het uploaden naar de server al kan.

Gr. Thomas.
Ja maar dit checken op extensie e.d. is dus browserbased en dus moet er altijd nog een php controle bij... Verder zou ik je geen tips kunnen geven wat dit betreft.
Crispijn schreef op 17.03.2009 09:52
Ja maar dit checken op extensie e.d. is dus browserbased en dus moet er altijd nog een php controle bij... Verder zou ik je geen tips kunnen geven wat dit betreft.

Dat klopt. Altijd alles nog door PHP laten checken, dat kan de client niet manipuleren.
Zoiets? Als je daar even wat upload geeft hij daarna ook wat file info. Het enigste wat je dan nog hoeft toe te voegen is dat hij die gegevens moet plaatsen op de pagina waarbij je nu aanwezig bent. :)
Die had ik ook al gevonden, maar werkte niet. Weet niet meer wat niet werkte, is al een tijdje geleden. Toch bedankt.

Reageren