Hallo Programmeurs,
Ik loop nu stage bij een stichting die AFAS PROFIT als ERP systeem gebruiken.
Uit dit systeem kun je gegevens halen d.m.v. de Getconnector van het programma. Deze Getconnector kun je aanroepen d.m.v. php (php.net/com).
De Getconnector spuigt dan XML. Ik heb in mijn script het zo gemaakt dat hij dit XML opslaat als een XML bestand. Alles werkt perfect, ik heb ook diverse XML bestanden uit het systeem Profit kunnen halen. Alleen nu heb ik 1 XML (Getconnector) die probleem geeft en deze foutmelding op het scherm post:
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: xml/OrgPersoon.xml:1: parser error : Input is not proper UTF-8, indicate encoding ! Bytes: 0xEB 0x6C 0x20 0x56 in C:\xampp\htdocs\test\test.php on line 130
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ganisaties_Personen><Organisatie_Persoon>1000322</Organisatie_Persoon><Naam>Dani in C:\xampp\htdocs\test\test.php on line 130
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ^ in C:\xampp\htdocs\test\test.php on line 130
Mijn PHP code voor het inlezen van XML bestand is:
<?php
$s = simplexml_load_file("xml/" . $bestanden);
// We gooien de tabel in de database eerst leeg
$leeg_tabel = "TRUNCATE TABLE Org_Persoon";
$info = mysql_query($leeg_tabel);
foreach ($s->Organisaties_Personen as $value)
{
$insert_query = "INSERT INTO Org_Persoon (Organisatie_Persoon,Naam)
VALUES ('" . $value->Organisatie . "','" . addslashes($value->Naam) . "')";
$info_query = mysql_query($insert_query) or die(mysql_error());
}
?>
* dit is een onderdeel van het totale script.
Ik al op de foutcodens gegoogled alleen kom ik er gewoon simpel weg niet uit.
Enige idee? Het vreemde is dat de andere XML files wel gewoon goed worden uitgelezen met de zelfde code.
Thanks voor je hulp alvast :D
Ruliezz
4.866 views