Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een domeincheck met Ajax. Dit scriptje heb ik ooit van internet geplukt er werkt in mijn andere scripts zeer goed (waar hij maar 1x wordt gebruikt). Nu wil ik dus meerdere keren een check op verschillende extensies doen.

Zo dus:

<script type="text/javascript">ajax('bestand/asdfasdfa/nl.html','scriptoutputnl')</script><div id="scriptoutputnl">Laden..</div>
<script type="text/javascript">ajax('bestand/asdfasdfa/eu.html','scriptoutputeu')</script><div id="scriptoutputeu">Laden..</div>
<script type="text/javascript">ajax('bestand/asdfasdfa/de.html','scriptoutputeu')</script><div id="scriptoutputde">Laden..</div>

Met:

function ajax(url,target) {
	if (window.XMLHttpRequest) {
		req = new XMLHttpRequest();
		req.onreadystatechange = function() {ajaxDone(target);};
		req.open("GET", url, true);
		req.send(null);
	} else if (window.ActiveXObject) {
		req = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
		if (req) {
			req.onreadystatechange = function() {ajaxDone(target);};
			req.open("GET", url, true);
			req.send();
		}
	}
}
function ajaxDone(target) {
	if (req.readyState == 4) {
		if (req.status == 200 || req.status == 304) {
			results = req.responseText;
			document.getElementById(target).innerHTML = results;
		} else {
			document.getElementById(target).innerHTML="ajax error:\n" +
			req.statusText;
		}
	}
}

Het probleem is dat hij enkel bij de laatste extensie de status laadt zien, ook dit doet hij niet altijd. Het bestand bestaat gewoon prima, handmatig gecontroleerd en hij geeft af en toe wel de juiste status. Anders blijft hij haken op 'Laden..'.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Edit: Volgens mij in verkeerde categorie geplaatst :/
Ik moet het vaak zeggen, en ik blijf het zeggen.. Doe gewoon gebruik maken van een library.. Dan heb je geen gezeik met dit soort dingen.

Zegt firebug trouwens iets?
Firefox zegt niets :/, dat is het gekke. Hoe wil je zon library dan toepassen?

Reageren