Hallo allemaal,

Dit is even iets heel anders als php en ik wist ook niet waar het te plaatsen maar toch...

Ik heb voor een server een aantal maal cmd.exe van windows nodig. Maar als je met batch probeert cmd.exe te killen, killt hij ze allemaal. Hoe kan ik selecteren er maar 1 daarvan af te sluiten? Ik hoorde iets met PiD (processid) maar daar kom ik echt helemaal niet uit...

Bvd,
Ricardo
Ja maar hoe wijs je een pid toe, zo ver was ik ook nog wel gekomen :p

Toewijzen lukt niet
Het systeem wijst zelf een process ID toe. Dit zul je waarschijnlijk handmatig moeten kijken.
Het gaat erom dat iemand via internet z'n bestandje cmd.exe start en dat het dan gaat draaien. Hoe krijg je dan het pid weer opgeslagen in een database, met php zorg ik alleen dat de .bat opstart en in het systeem op de achtergrond gaat draaien. Hoe kom je achter het pid ????
Dit kan zo niet hiervoor zul je waarschijnlijk een VB/C++/C# programma moeten schrijven die aanroepen vanuit PHP en vervolgens het process id krijgen. Maar dan zou je net zo goed meteen de gehele website in C# kunnen maken.
Mmm lekker dan
Geen andere optie om een bepaald proces te killen dan pid zeker. Je kan ook het programma cmd.exe naar bepaalde dir's kopieren maar ik weet niet of je een bepaald programma op dir kan killen en hoe je dan die batch wijsmaakt op die cmd.exe te draaien

Reageren