Hallo,

Ik wil graag gebruikmaken van tiny_MCE editor voor een website beheer systeem. Nu maak ik ook gebruik van AJAX. Alle pagina's worden ingeladen in een content div. Alles werkt perfect! behalve het inladen van de pagina met de editor. De pagina wordt goed ingeladen, maar de editor wordt niet weergegeven.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?
doe dan wel onload loadtiny() en niet loadtiny
Dat maakt toch niets uit? loadtiny is enkel de naam van de functie?
wesley schreef op 18.03.2009 14:05
onclick kan ook in javascript. ik weet niet hoor? wss bedoel jij actionscript, daar is het kleine letters :p

Maar alsnog, een link aanklikken om de editor in te laden? is dat niet overbodig?

Ik bedoel wanneer je onclick meegeeft aan een element, bv <input type="button" onclick="jsfunctiezeik();" />, <a href="#" onclick="jsfunctiezeik();">Blaat</a> etc etc

@ Robin; lol! Dat maak veel uit! Zonder () is het geen functie meer maar kan het bv een var zijn (in js)
Wat paradox *tm tekentje :P* zegt. () maakt genoeg uit. of er nou vars tussen staan of niet, naam() geeft altijd aan dat het een functie is.
Maar niet als je hem in een onload (o.i.d.) moet stoppen.

Doe bijv. dit maar eens:

document.getElementById("clicker").click = test();

Hij zal test() direct uitvoeren. Als je het zo doet:

document.getElementById("clicker").click = test;

zal hij hem pas uitvoeren wanneer er op geklikt wordt.

Ten minste, dat maakte ooit bij mij verschil uit. Het duidelijkste is om het zo te doen:

document.getElementById("clicker").click = function () {
    test();
  };
Jezpur schreef op 18.03.2009 14:46
Het duidelijkste is om het zo te doen:

document.getElementById("clicker").click = function () {
    test();
  };

Welk nut heeft je functie dan nog? In bovenstaand vb geen nut meer dus..
Ik werk zelf veel met google Chrome, hierin werkt alles nu perfect. Maar in IE en FF werkt het nog niet.

FireBug geeft ook geen fout meldingen.

ik gebruik het volgende:

<script type="text/javascript">
				function Editor() {
					tinyMCE.init({
						// General options
						mode : "exact",
						elements : "elm1",
						theme : "advanced",
						skin : "o2k7",
						plugins : "safari,layer,table,save,advhr,advimage,advlink,emotions,iespell,inlinepopups,insertdatetime,preview,media,searchreplace,print,contextmenu,paste,directionality,fullscreen,noneditable,visualchars,nonbreaking,xhtmlxtras,template,imagemanager,filemanager",

// Theme options
						theme_advanced_buttons1 : "save,|,bold,italic,underline,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,fontselect,fontsizeselect,bullist,numlist,|,search,replace,|,link,unlink,|,image,|,undo,redo",
						theme_advanced_buttons2 : "cut,copy,pastetext,|,insertdate,inserttime,|,forecolor,backcolor,|,hr,|,table,|,sub,sup,|,charmap,|,print,|,fullscreen",						//theme_advanced_buttons1 : "save,newdocument,|,bold,italic,underline,strikethrough,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,|,styleselect,formatselect,fontselect,fontsizeselect",
						//theme_advanced_buttons2 : "cut,copy,paste,pastetext,pasteword,|,search,replace,|,bullist,numlist,|,outdent,indent,blockquote,|,undo,redo,|,link,unlink,anchor,image,cleanup,help,code,|,insertdate,inserttime,preview,|,forecolor,backcolor",
						//theme_advanced_buttons3 : "tablecontrols,|,hr,removeformat,visualaid,|,sub,sup,|,charmap,emotions,iespell,media,advhr,|,print,|,ltr,rtl,|,fullscreen",
						//theme_advanced_buttons4 : "insertlayer,moveforward,movebackward,absolute,|,styleprops,spellchecker,|,cite,abbr,acronym,del,ins,attribs,|,visualchars,nonbreaking,template,blockquote,pagebreak,|,insertfile,insertimage",
						theme_advanced_toolbar_location : "top",
						theme_advanced_toolbar_align : "left",
						theme_advanced_statusbar_location : "bottom",
						theme_advanced_resizing : true,
					});
				}
</script>

en op dit aan te roepen:

<textarea name="content" id="elm1" onclick="Editor(); return false;" style="width:100%" rows="15" cols="20"></textarea>

Reageren