Ik heb een probleempje met mijn rollover menu, eigenlijk spreekt de fout voor zich zelf.

http://tinyurl.com/dfenbe
Wat is het probleem precies? Dat het menu dat geselecteerd is wit is rechts of dat het links niet wit wordt?

Stel dat je wil dat het geselecteerde menu helemaal wit is dan moet je niet background-color: white; doen maar background: #FFF;
Het item was 'actief' is, mist het rechter round corner gifje...
En nu moeten wij zonder code weten wat je precies doet? Het lijkt mij logisch dat als je een 'hover' doet, je dezelfde stijl gebruikt als je gebruikt bij een actief menuitem. Of misschien moet je dat juist maar eens gaan doen.
Jezpur schreef op 18.03.2009 19:27
En nu moeten wij zonder code weten wat je precies doet?
Haha, jij hebt wel humor. Nooit van Ctrl+U gehoord?
Je mist de media/roundright.gif op de span van het actieve item als background
@Jezpur
Yeah right dude! xD

@Midas
:D

@Niek
Thanks, het werkt!
Midas schreef op 18.03.2009 19:38
[quote='Jezpur schreef op 18.03.2009 19:27']En nu moeten wij zonder code weten wat je precies doet?
Haha, jij hebt wel humor. Nooit van Ctrl+U gehoord?[/quote]
Weet ik, maar in dat soort dingen ben ik lui. Mensen moeten maar meteen het relevante deel geven, ik heb geen zin om in hun bron te gaan zoeken naar hun fouten.
Ik vind het veel fijner om een online voorbeeld voorgeschoteld te krijgen dan een lap code in dit forum. Dan kun je veel makkelijker zien wat er mis gaat en je kunt het makkelijker oplossen.
Natuurlijk. Maar als je zonder code niet veel van het probleem op kan lossen, kun je er nog niks mee ;-). Ik heb graag actieve topicstarters. Dan kun je meteen zien dat zij er wat voor willen doen. Als iemand een topic start met 3 regels tekst, zie ik al meteen dat diegene te lui is om zelf wat te doen. Als iemand duidelijk uitlegt wat het probleem is + een live-voorbeeld geeft + een stuk relevante code, krijg ik zin om diegene te helpen en mee te denken met het probleem. Ziet er ook veel aantrekkelijker uit dan ;-).
ik ben het wel eens met Niek eigenlijk. TS geeft aan dat de hover van z`n menu niet werkt..

Als je dan een (niet) werkend voorbeeld krijgt, kun je met firebug de fout zo opsoren ja. Is wel zo makkelijk.

Al heb je wel gelijk dat de TS actief mee moet doen hoor.

Reageren