Wederom problemen met mijn agendascript.
Ik wil entry's kunnen verwijderen dmv checkboxen. Ik heb dus een lijst gegenereerd waarin alle agenda entrys staan met een checkbox ervoor.
Heb dmv een webtutorial een script geschreven dat een array zou moeten maken van alle aangekruiste chekboxen en me daarna doorstuurt naar een volgende pagina. Alles lijkt goed te gaan tot op de vervolgpagina. Hier krijg ik zonder dat ik dit heb gevraagd het volgende te zien:
26 is checked24 is checked30 is checked34 is checked
Lijkt me dus n geval van, array werkt, maar wat dan?
Hier de scripts.
Script 1 (checkboxpage)
<?php
include 'config.php';
$calender = "SELECT * FROM calender";
$exe_calender = mysql_query($calender);
if (mysql_num_rows($exe_calender) > 0){
echo "<table align=center border=1>";
echo "<tr><td align=center width=250><b>$delete</b><td align=center width=250><b>$topic</b></td><td align=center width=150><b>$location</b></td><td align=center width=150><b>$date</b></td></tr>";
while ($rij = mysql_fetch_array($exe_calender)){
echo "<tr><form method=post action=test.php><td align=center><input type=checkbox name=id[] value=".$rij["id"]." />";
echo "<td>" .$rij["topic"]."</td>";
echo "<td>" .$rij["location"]."</td>";
echo "<td>" .$rij["date"]."</td></tr>";
}
echo "<input type=submit name=button value=$delme>";
}
include'footer.php';
?>
script2 (rare meldingen page):
<?php
include 'config.php';
$selectedid = array();
if (isset($_POST["id"])){
$selectedid = $_POST["id"];
}
echo "$selectedid[1]";
$del = "DELETE FROM calender WHERE id=$id";
if (!mysql_query($del)){
session_start();
$_SESSION['del'] = '0'; /* add passes a 0 which triggers a fail display on the index screen */
header ("location: index.php");}
else{
session_start();
$_SESSION['del'] = '1'; /* add passes a 1 which triggers a succes display on the index screen */
header ("location: index.php");}
include 'footer.php';
?>
Iemand een idee wat ik mis doe? En nu ik toch aan het posten ben, iemand enig idee hoe ik mijn submit button onderaan de pagina kan zetten?
Alvast Bedankt
1.327 views