Beste mensen,

ik heb een formulier gemaakt die geupload worden in een sql database. Dit gaat allemaal goed maar nu wil ik samen met dat formulier een afbeelding kunnen toevoegen.

Code:

PHP Code:

<?php

include ('connect.php');

$sql="INSERT INTO autos (merkid, type, brandstof, motorinhoud, vermogen, bouwjaar, kleur, vraagprijs, kmstand, carrosserie, imageurl)
VALUES('$_POST[merkid]', '$_POST[type]', '$_POST[brandstof]','$_POST[motorinhoud]','$_POST[vermogen]','$_POST[bouwjaar]','$_POST[kleur]',
'$_POST[vraagprijs]','$_POST[kmstand]','$_POST[carrosserie]','$_POST[imageurl]')";

if (!mysql_query($sql,$con))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "1 record toegevoegd";

mysql_close($con)

?>

Dit is wat ik tot nu toe heb. Nu wordt wel de gegevens van het formulier toegevoegd aan de database maar geen afbeelding.

Hoe kan ik dit oplossen?
Haal variabelen buiten quotes en arraykeys moeten tussen quotes. Er is bovendien kans op [google]SQL injection[/google]. Als je dit alles niet snapt, moet je even opnieuw PHP en SQL gaan leren.
Met deze code kan ik gewoon informatie toevoegen aan de sql tabel... Nu wil ik gewoon dat er bij dat artikel een afbeelding zit... Maar ik kom er niet uit! Kan iemand me helpen??
Zo te zien zet je al een 'imageurl' in de database. Wat is dan het probleem?

En je hoeft natuurlijk niks te doen met de post van Jezpur, maar je script is zeer onoverzichtelijk en niet syntaxcorrect. Verder is het (sql-injection) lek.
Ja klopt maar die imageurl onthoud de url niet... bijv: dan staat er in sql dit: imagesafbeelding1jpg de / en . worden niet onthouden hoe kan ik dit oplossen?

Reageren