He,
Ik had een vraag of het mogelijk is dat wanneer ik iets update in een form dat het meteen wordt geupdate in de database. En je dus niet eerst op een button hoeft te drukken.
Ja, ik weet het zelf trouwens ook al dat het kan. En je hebt ook van die stem formulieren waar het ook automatisch wordt geupdate :P. Ik hoop dat iemand komt met een idee!
Dat kan dmv AJAX.
Meestal is het het handigste er een Library voor te gebruiken, zoals jQuery, Prototype of een van de vele anderen.
Met onchange kan je de update laten uitvoeren elke verandering in het tekstvak. Met onblur kan je de update laten uitvoeren als iemand iets heeft ingetypt en daarna het vakje verlaat (door bijvoorbeeld naar een ander vakje te gaan, of door ergens te klikken.
Ik denk dat je niet begrijpt wat mijn probleem is ... sorry, maar ik bedoel eigenlijk dat wanneer ik in een input iets bewerk dat ik niet op een button hoef te drukken dat hij het update.
Als ik bijvoorbeeld van het 1e input 'Engels' van maak ipv van 'Economie' dan update hij dat meteen in de database.
?
Onbekende gebruiker
04-04-2009 18:34
Eh misschien je form in een iframe weergeven en dan onblur dat ie het form moet verzenden, tis de theorie geen idee hoe het in z'n werk gaat (Google ff)