Nou, laat ik mijn projectje ook maar eens de revue doen passeren.
Als eerste zal ik eens uitleggen wat voor site het is, en wat het doel is.
Zoals sommigen mischien wel weten bestaat er een spel genaamd Lineage2 ( http://www.lineage2.com ) het is een MMORPG. Ondanks dat het niet zo bekend is als bijvoorbeeld World Of Warcraft heeft het wel een grote aanhang.
Je kunt er voor kiezen om op Retail te spelen voor een bepaald bedrag per maand, of zoals ik dus doe op private servers.
Mijn site springt in op deze private servers.
Mensen met een server kunnen zich registreren en hun gegevens invullen op de site. Vervolgens kunnen ze de vote banner plaatsen op hun website, en kunnen de spelers van de server éénmaal per 12 uur op hun server stemmen.
Hoe meer stemmen de server krijgt hoe hoger hij in de lijst komt te staan.
De site voert per dag 48x een controle uit om te controleren of de server online of offline is. Hiervan wordt een gemiddeld onlinetijd percentage berekend dat weer terug te zien is in de vorm van een grafiek die in GD Library gegenereerd wordt.
Spelers hebben de optie om hun server te beoordelen met cijfers en een textbox.
Verder heb ik ook een Dropcalc gemaakt. Deze zoekt in twee databases tegelijk op armor/weapons/misc/mobs die lijken op de zoekquery.
Vervolgens kan er worden gekeken welke NPC het item dropt, wat de kansen zijn, wat de statistieken zijn, en waar in de wereld de NPC te vinden is.
Ook ben ik bezig de Quest database te vullen (erg tijd consumerend).
Het meeste werk echter zit hem in de Textmessage dienst, de site controleerd om de 5-10 minuten of de server offline is, is dit het geval dan zal de admin een SMS krijgen met de waarschuwing dat zijn server is gecrashed.
Hiervoor moet echter wel via PayPal credits worden aangekocht.
TODO list:
- Zorgen dat de site ook in hoge resolutie beeldschermen goed in het midden komt.
- Proxy ranges / Internet cafféé's limiteren tot maximaal 4 IP's.
- Title / meta informatie per pagina dynamisch/relevant aan de content maken.
URL: http://www.privatelineage.com
Ben benieuwd naar jullie reacties.
1.513 views