Mogguh!

Ik heb wat ervaring met html en css.
Nu wil ik proberen om een site aan te passen die opgemaakt is dmv php en cms en daar heb ik dus géén verstand van.
Het is onderandere mogelijk om via de cms teksten te veranderen op de site en dit moet ook zo blijven.

Kan ik door het aanpassen van de css de layout van de website veranderen zonder dat er errors optreden in de php of cms?
Het gaat er dus puur om dat ik de website een nieuw uiterlijk wil geven met css.

Alvast bedankt!
Dat is het idee van CSS, de content is gescheiden van de opmaak waardoor je de opmaak van de website kunt aanpassen zonder dat je iets in de html/php hoeft te wijzigen.
Oja, dat is logisch..

In de html/php staan nu tables welke het uiterlijk vd pagina bepalen.
Kan ik die dus ook allemaal verwijderen zodat ik de hele pagina kan layouten in css?
Of is dat dezelfde vraag..

edit:
T/ring.. alle respect hoor, maar ga een keer uitslapen of gewoon op tijd naar bed..
Waarom moet je nou weer 2 berichten achter elkaar plaatsen?

Sowieso klopt de titel niet, want ik krijg daardoor een totaal verkeerde kijk op jou.

Er is een bewerk functie hoor, damn :s
Het antwoord is ja dat kan want CSS geeft nooit errors behalve als je deze gaat valideren kan deze fouten aangeven..
Dan kan ik nu lekker aan de slag.. :)

Iedereen (bijna iedereen..) bedankt voor de reacties!
Kijk eens bijvoorbeeld naar template parsers. Dan heb je je PHP (logische code) en HTML/CSS(structuur en opmaakcode) ook nog eens gescheiden.

Reageren