ik las het topic van Mitch: Layout genereren, en toen had ik een discussie welke opbouw nu het meest gebruikt word? (zoals php, asp, of juist gewoon het 'oude' frames)

waarschijnlij kover het algemeen nog steeds frames, met ie-only html. Alleen die pagina's bekijk je als stadaard webserver niet zo veel.

En als server-sided denk ik als het niet gewoon flat-html is php, en door de grote bedrijven zoals kpn enzo, jsp,
geen frames
XHTML
CSS 2.0
geen <table> maar <div>

en alles word gegenereerd met PHP.
@Hiska:
Idd, de meeste blogs en sites die zich design/standaard-aware zijn, houden zich daar netjes aan (ik bij voorkeur ook,; wie niet).

Maar het is nou eenmaal zo dat een heleboel websites door niet-professionele mensen wordt gemaakt als een knein hobbietje, die zich daar uiteraard niet grondig in hebben verdiept. En al hun sites staan ergens op van die webplekken die je gratis bij je inbel-verbinding kreeg...

... en er is altijd nog http://maddox.xmission.com/
Opbouw is afhankelijk van het doel lijkt mij...
als je een mooie design website hebt met veel bezoekers kunnen frames handig zijn (die er lang op blijven rond klikken)

maar als mensen rond de 5 minuten op je site zijn is iets anders weer handiger..

imo. kijk eerst welk doel je wilt bereiken :)
Ik vind dat je als je een mooie design website hebt, het eigenlijk aan jezelf verplicht bent om geen frames te gebruiken. Frames staan, vind ik, erg onprofessioneel en er zit een hele hoop nadelen aan. Zo heeft niet elke pagina een unieke eigen URI, maar blijft er altijd op http://www.mooiedesignsite.nl in de adresbalk staan. Als gevolg hiervan kun je niet op een fatsoenlijke manier subpagina's van een website in je favorieten opslaan of er rechtstreeks naar toe linken.
Verder vind ik het meestal niet zo mooi.

Als je trouwens graag wilt dat een bepaald deel van je website altijd op dezelfde plaats blijft staan, kun je ook gewoon position:fixed; van CSS gebruiken. Ik geloof dat Internet Explorer dat niet helemaal goed ondersteunt, maar er was geloof ik een workaround.

Het enige waar frames denk ik echt handig voor zijn, is om muziek te spelen op je website, want die wordt dan niet bij elke klik op een link opnieuw gestart. En frames zijn natuurlijk handig voor beginners, maar voor gevorderden vind ik het niet echt een goede oplossing...

Persoonlijk gebruik ik het dus ook niet, maar ik ben bang dat een heel groot deel van de websites er nog wel gebrik van maakt.
Soms Frames, soms niet

Hangt af van:
- ontwerp
- hoeveel het teksten
- aantal pagina's
...
altijd tabellen of divjes gebruik ik, die laatste het meeste, vind ik gemakkelijker en kost minder tijd
Divjes minder tijd kosten.. Met een <div> een tabel maken kost minder tijd dan met <table> een tabel maken.. het enige voordeel ervan is dat het mischien sneller laad en XHTML

Reageren