beste mensen,

Ik heb een browser issue...

Ik heb een javasciptje, dat schrijft een nieuw veld voor me onclick op een button, en disabled de button.

dit werkt in ie, maar niet in ff....

ik hoop dat iemand me kan helpen.

scripts:

html

<button id=butAdd onclick='javascript:addInput($month, $year)'>Voeg toe aan eigen kalender.</button>

js

var arrInput = new Array(0);
  var arrInputValue = new Array(0);

function addInput(m, y) {
  arrInput.push(arrInput.length);
  arrInputValue.push("");
  display(m, y);
  document.getElementById('butAdd').disabled = true;
}

function display(m, y) {
  document.getElementById('parah').innerHTML="";
  for (intI=0;intI<arrInput.length;intI++) {
    document.getElementById('parah').innerHTML+=createInput(m, y);
  }
}

function saveValue(intId,strValue) {
  arrInputValue[intId]=strValue;
}  

function createInput(m, y) {
  return "<table width=100%><tr><td colspan=2><hr></td></tr><tr><td width=50% align=left>Date: <font size=2>*dd/mm/yyyy*</font></td><td width=50% align=left><input id='date' type='text' name='date' value='dd-"+m+"-"+y+"'></td></tr>" +
  "<tr><td width=50% align=left>Tijd van: <font size=2>*hh:mm*</font></td><td width=50% align=left><input type='text' name='van' value='00:00'></td></tr>" +
  "<tr><td width=50% align=left>Tijd tot: <font size=2>*hh:mm*</font></td><td width=50% align=left><input type='text' name='tot' value='00:00'></td></tr>" +  
  "<tr><td width=50% align=left>Type:</td><td width=50% align=left><select name='type'><option value=0>Verjaardag</option><option value=1>informele Afspraak</option><option value=2>Formele Afspraak</option><option value=3>Vergadering</option><option value=4>Cursus</option><option value=5>Herrinering</option><option value=6>Vervaldagen</option></select></td></tr>"+     
  "<tr><td width=50% align=left>Herhalen:</td><td width=50% align=left><select hidden=true name='herhalen' onChange='formchanger(this.options[this.selectedIndex].value, "+m+","+y+")'><option value=0>Niet</option><option value=1>Wekelijks</option><option value=2>Maandelijks</option><option value=3>Jaarlijks</option></select><select style='display=none;' id='week' name=week><option value='Sun'>Zo</option><option value='Mon'>Ma</option><option value='Tue'>Di</option><option value='Wed'>Wo</option><option value='Thu'>Do</option><option value='Fri'>Vr</option><option value='Sat'>Za</option></select></td></tr>"+     
  "<tr><td width=50% align=left style='vertical-align: top;'>Gebeurtenis:</td><td width=50% align=left><textarea name='gebeurtenis' cols=20 rows=5></textarea></td></tr>"+                                                                                                                                                                    
  "<tr><td align=left><input type=submit name=doe value=\"Voeg Toe\"></td></tr></table>";       
}
Wat zegt Firebug?
wat is firebug?

sorry, opgezocht, ik snap het programma niet, er is geen error, ik krijg geen javascript error ofzo, alleen het venster wat verschijnt, verdwijnt weer.
hm, die kan ik niet vinden.

zie jij het? verder merk ik wel dat na die klik, hij de pagina vernieuwd. maar ik heb nergens een url staan

EDIT
de = gevonden.
dat was alleen een style attribuut. en dus niet het probleem
Ik zou me toch maar even in Firebug verdiepen... dat gaat je later echt heel veel opleveren... ;).

Je moet natuurlijk wel even de console en script aanzetten...
Dan op F5 klikken... eventueel even op je button klikken en als het goed is zie je dan zo je fouten.
Probeer eerst een fatsoenlijk HTML te schrijven. Quotes om attributen, 'javascript:' hoort niet in een onclick thuis.
Als ik het Firebug gewoon addInput(4.2009) uitvoer werkt het prima. Alleen met die knop niet.
Maar ik gebruik ook die javascript: niet meer, en ik doe niet 4.2009, maar 04,2009. omdat het met een komma moet, omdat ik zo de maand en het jaar scheid. en met het weghalen heb ik nog geen oplossing, na het klikken op het <button> attribuut, krijg ik dat de pagina vernieuwd, na het uitklappen. dat zie ik omdat ik filder aan heb staan... En daarom vraag ik me af, waarom vernieuwd het? de button is geen url.... en daarbij, IE refreshed ook niet. Iemand?
Opgelost. Ik ga ervanuit niet zo netjes, maar het is wel opgelost.

Ik heb in de onclick aan het einde een return false gezet, zodat de browser nergens heen gaat, dus ook niet refreshed. *al snap ik nog altijd niet vanwaar die refresh kwam.*

Iedereen bedankt :)

niet opgelost............ btw sorry voor de bump.

Ik snap het echt niet, na het klikken op de button, is al dat ik doe, in een <p> met id tag, de innerHTML aanpassen, en de button disablen, dit gebeurt niet, integendeel, alles blijft zoals het is, en de pagina vernieuwd. daar klopt iets niet. Kan iemand mij helpen, waarom refreshed de pagina na het klikken?

www.waysoflife.eu/kalender

user: graafsma
pass: spirit
De punt was een typo, ik had ook een komma.

Ik heb nog even gekeken, maar hier werkt het nu gewoon? (FF3 & Safari 4)

Reageren